Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 1124
Copyright (C) HIX
2001-03-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Thanks! (mind)  8 sor     (cikkei)
2 DJGPP / socket-ek (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Re: 3D (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Re: C forditas (mind)  14 sor     (cikkei)
5 C fordito + 3D + videomem + teglalap (mind)  46 sor     (cikkei)
6 Re: negyzet (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Re: Veletlenszam_gen (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Statikus adatszerkezet C-ben. (mind)  34 sor     (cikkei)
9 Ezredmasodperc alatti idomeres? (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Hangkartya AD konverter gyanant (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Thanks! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All Coders!

Koszonom minden coder-nek a veletlenszam generalashoz
nyujtott segitseget, es informaciot !

Thanks information about random gen for all coders!

					Regards to Forest
+ - DJGPP / socket-ek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Tudja valaki, hogy lehet DJGPP-ben UDP es IPX kommunikaciot csinalni?
A Linux-ban hasznalhato socket-es dolgok mennek?
(magamba is, ha lehet...)

Koszi
Zotyo'
+ - Re: 3D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A news kliensem szerint  ) azt
irta, hogy:

> Probalkazok mostanaban 3d-vel, a kovetkezo a problemam:
> odaig OK, hogy bizonyos kepletekkel kiszamitom egy poligon
> 3 pontjat (x1,y1,z1 ==> x1,y1 a kepernyon ,x2,y2,z2 ...stb),
> ezeket egy fillezett haromszog-rajzoloval osszekotom, igy
> viszont a takaras ugyebar nem a legtokeleteseb... Valami
> 5let? THX!

Pl. z szerint rendezed valahogy a poligonokat (ez nem biztos, hogy
mukodik), vagy vegigmesz a kep minden (x,y) pontjan, megnezed, hogy
abban az (x,y) pontban mely poligonoknak van pontja, kiszamolod ezeknek
a pontoknak a z koordinatajat, aztan a legkozelebb levot rajzolod ki. Es
mondjuk eleg lassu...
				Bye,NAR
+ - Re: C forditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 21 Mar 2001 10:33:19 CET, HIX CODER irta:
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: C forditas ( 12 sor )
>
>Elnezest, hogy egy ilyen primitiv kerdessel fordulok hozzatok, de most
>szuksegem lenne egy kis segitsegre. Borland C 3.1 -essel, hogyon kel
>forrasnyelvu filet LIB-be forditani, s utana milyen modon hivatkozzak ra,
>hogy a programom hasznalni tudja a benne deklaralt valtozokat es
>fuggvenyeket.
Fordits OBJ-ot, es TLIB-el keszits .LIB-et.\
A header fileokban kell hivatkozast definialni,
tehat a libhez legyen egy .H
-- 
koka. icq#98705990
+ - C fordito + 3D + videomem + teglalap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi coderz!
>Kerlek titeket, dobjon meg mar valaaki egy olyan
>cimmel, amirol egy igyenis *jo* C-fordititot lehet
>letolteni.
Borland C++ 3.1 compilert talalsz a kov. cimen:
http://www.wolf3dmansion.com/files/bc31.zip
>3d [...] viszont a takaras ugyebar nem a
>legtokeleteseb...Valami 5let? THX!
nezd meg a Agardi G.: Gyakorlati asm haladoknak c.
konyvet, abban van minden. de en is leirom a lenyeget,
ui. en is most 3d-vel foglalkozok:
a fo hogy (a mar lekepezett x,y koordinatakbol)
meghatarozzuk a vektorok iranyat. harom pontra van
szuksegunk: legyenek pl. (0,0);(0,10);(10;10), ill.
(10,10);(0;10);(0;0). kiszamitjuk a 2-2 vektort, ugy hogy
a koordinatakat kivonjuk egymasbol: (0,10)-(0,0)=(0,10),
(10,10)-(0,10)=(10,0), (0,10)-(10,10)=(-10,0),
(0,0)-(0,10)=(0,-10). most a 2-2 vektor ellentetes
koordinatait osszeszorozzuk: 1. vektor: (0*0),(10*10)=0,100
2. vektor: (-10*-10),(0*0)=100,0. es ha a vektorban ez a
masodik szorzat nagyobb, akkor lathato az oldal, ha kisebb
akkor meg nem.
>Hogy tudom Pascalban megnezni, hogy a kepernyo egy
>megadott poziciojan milyen karakter van?
1szeru. a videomemoria a $B800:0 cimen kezdodik, szavakbol
all, az also bajt a karakter, a felso bajt a szin.
ja es a felbontas 80x25. kenyelmesen igy kezelheted:
type TCharOnScreen: record
  Character: Char;
  Attribute: Byte;
end;
var TextScreen: array[0..24, 0..79] of TCharOnScreen
  absolute $B800:0;
tehat a (60,7) koordinataju karakter:
GotIt := TextScreen[6, 59].Character;
ugye milyen jo? =) assemblyben is lehetne, de minek
bonyolitsuk tul? (a valasz: azert hogy gyorsabb legyen =)
>Hello,
>van egy negyzet (s,d oldalakkal), es egy kisebb
>negyzet(a,b oldalak). A feladat az, hogy meg kell keresni,
>hany darab kis negyzet fer bele, hogyan fer bele a
>legtobb. Adjatok otletet, kosz.
nem tanultal se matekot, se programozast?
1. biztos teglalapot akartal irni =)
2. n=(s div a)*(d div b) a keplet
thSoft (http://www.extra.hu/thsoft/)
+ - Re: negyzet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: negyzet ( 6 sor )
> Idopont: Tue Mar 20 22:23:16 CET 2001 CODER #1123
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>   van egy negyzet (s,d oldalakkal), es egy kisebb negyzet(a,b
>   oldalak). A feladat az, hogy meg kell keresni, hany darab kis
>   negyzet fer bele, hogyan fer bele a legtobb. Adjatok otletet, kosz.
En a 8 kiralyno problemahoz latom hasonlonak.

Udv!
Sipi
+ - Re: Veletlenszam_gen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Veletlenszam_gen ( 30 sor )
> Idopont: Tue Mar 20 10:13:18 CET 2001 CODER #1123
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Ha tipikus 5-6os lotto, akkor ugye sok szambol kell keveset kivalasztani.
> (ez fontos) ilyenkor egyszeruen csinalhatod azt:
> 1. generalsz egy veletlen szamot,
> 2. megnezed, hogy volt-e mar, ha igen, akkor 1.
> 3. egyebkent elteszed
> es ezt annyiszor, ahany szam kell. (nem tipikus FOR ciklus... )
Ez nem lottohuzas!
Lotto eseten a kihuzott szamot kiemelik a tobbi kozul es kovetkezoleg mar
eggyel kevesebbol huznak.

Udv!
Sipi
+ - Statikus adatszerkezet C-ben. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A kovetkezo probleman gondolkodtam:
Egy C programban ez szerepel:

static const char *azonositok[] = {"elso", "masodik", "harmadik"};

Ennek hatasara tulakdonkeppen ez kerul bele a program
inicializalt adatszegmensebe:
"elso\0masodik\0harmadik" Azaz a karaktersorozatok egymas utan
folytonosan, es lesz egy azonositok nevu 3 elemu pointerekbol allo
tomb, ami az elobbi folyamatosan tarolt karaktersorozat
megfelelo helyeire mutat.

Igy a kovetkezo sor:
printf (azonositok[1]);
A "masodik" szoveget irja ki, persze idezojelek nelkul.

A kerdesem az, hogyan lehet ezt megcsinalni karaktersorozat
helyett int-ek sorozataval ?

Valami hasonlot szeretnek, de ez nem mukodik:
static const int *szamok[] = {{1,2,3},{4,5},{6,7,8,9,10,11}};

Arra lenne szuksegem, hogy int-ek nem egyenlo hosszusagu
sorozatai legyenek egymas utan folytonosan tarolva,
es legyen egy pointertombom, ami ennek a sorozatnak megfelelo
helyeire mutat.
Es a lenyeg: mindezt ugy szeretnem eloallitai hogy programkod
ne kelljen hozza, csak deklaraciok, azaz forditasi idoben menjen.

Ha valakinek van hasznalhato otlete, elore is koszonom:

- Tamas -
+ - Ezredmasodperc alatti idomeres? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

Talan valaki tud segiteni. (Bocsanat, ha korabban ilyen kerdes mar
napvilagot latott, teljesen uj tag vagyok.)

A lenyeg, hogy PC-n, Win (98/2k) alatt, Borland C++ Builder
Professional kiadassal (Visual Component Library kereteben keszul
a program) szeretnek idot merni, ami elvileg egyszeru, van is ra
fuggveny. A gond az, hogy en ezredmasodpercnel pontosabbat
szeretnek -- annak ellenere, hogy a beepitett ora ms pontossagu!
Van erre valakinek otlete?

Elvadult vagyam onnan nyert olajat a tuzre, hogy RedHat Linux 7.0
alatt a ping a korabbi verziok msec-a helyett usec-ben irja ki a
pattogtatas idejet, es igy felkeltette kivancsisagom, milyen
alapon jelent ki ms-nal pontosabb idoket? Linearis
interpolacioval? A kernel tud valami trukkot? Es foleg: Win alatt
lehetseges ugyanez?

Barmilyen otletet koszonettel veszek: akar informaciot, hol
lehetne utananezni, akar konkret valaszokat, esetleg kis
peldaprogramot is.

Salom-Eirene-Pax, Udv: Tommyca
+ - Hangkartya AD konverter gyanant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

Talan valaki tud segiteni. (Bocsanat, ha korabban ilyen kerdes mar
napvilagot latott, teljesen uj tag vagyok.)

A lenyeg, hogy AD konverter helyett hangkartyaval kell dolgoznom,
es ehhez szukseg van arra, hogy PC-n, Win (98/2k) alatt, Borland
C++ Builder Professional kiadassal (Visual Component Library
kereteben keszul a program) irni es olvasni tudjam a hangkartya
kimenetet ill. bemenetet. E teren nincsenek tapasztalataim, nem
tudom, hogyan kell, ill. hogyan erdemes ezt tenni.

Barmilyen otletet koszonettel veszek: akar informaciot, hol
lehetne utananezni, akar konkret valaszokat, esetleg kis
peldaprogramot is.

Azt sem tudom, mennyire fontos a hangkartya tipusa. A program
celallomasu verziojaban minimum SoundBlaster kompatibilis kartyat
feltetelzhetunk.

Salom-Eirene-Pax, Udv: Tommyca

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS