Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 947
Copyright (C) HIX
2000-09-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 c++ dinamikus tomb (mind)  38 sor     (cikkei)
2 Visual C++ "Spin " kezeles (mind)  10 sor     (cikkei)
3 C++ dolgok[ker(d)esek] (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Re: DELPHI sql kerdes (mind)  17 sor     (cikkei)
5 Re: c++ dinamikus tomb (mind)  57 sor     (cikkei)

+ - c++ dinamikus tomb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ajanlom figyelmedbe a lancolt lista nevu hatalmas felfedezest, amit a
programozok megtettek :)

Ez egy olyan adatszerkezet, ami pont erre van kitalalva. Így oldható
meg:

cclass

        mezok,
        cclass* next;    (a kovetkezore mutat)

cclass destruktora:
delete next (annak meghívodik a destruktora, a lanc lebontja magat)

es a deklaracio:

cclass* rootnode=new cclass;
 ...

cclass* currclass=rootnode;
i=0;
while (feltetel==true)
 {
   currclass->next=new cclass;
   currclass=currclass->next;
   csinal_valamit_fv();
   i++;
 }
 ...
delete rootnode;

ennyi. Kicsit mas felfogast igenyel a dinamikus adatkezeles de konnyen
bele lehet jonni. a torles annyi hogy az elotte levo objektum nextjét
a next nextjére állítod, majd torlod a kozbulso elemet. Ugyanigy
konnyu az n-edik elemet megszerezni, és az osszes funkciot
kiterjeszteni erre az adatszerkezetre.

Rev
+ - Visual C++ "Spin " kezeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi,

megintcsak azt kell mondjam mindig hogy MSDN :)

Különben sokkal egyszerubb a cuccos, a control parametereinel van egy
autobuddy, ez a Z-sorrendben kovetkezo elemhez kapcsolja magát, amit
masneven a tabstopok sorrendjének hívnak. Ennyi... Mindenképp állíts
setrange-t különben forditva müxik a control valamiért.

Rev
+ - C++ dolgok[ker(d)esek] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
Ajanlom figyelmedbe a protected modeot. Szerezz be egy watcom
forditot, az lazan fordít dos4gw-s protected modeba. ott nem lesznek
problemaid a memoriameretekkel.

Rev
+ - Re: DELPHI sql kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> 
> epa56 kérdezte:
> 
> "nagyon primitiv kerdesem van, de legalabb annyira surgos. (delphi3)
> A lenyeg ket kapcsolt tablabol torteno lekerdezes eredmenyet az
> egyik eredmenymezo reszstringjere kellene totalozni...."
> 
> Vegyel fel egy TQuery-t, es csak a Select reszt ird bele (isert into
> nem kell).
> Vegyel egy TTable es TBatchMove komponenst. A Batchmoveban a Source
> legyen a TQuery, a Target pedig a TTable, a Mode batCopy. Ezutan
> BatchMove.Execute, es kesz is a tabla.

nagyon szepen koszi a valaszt, igy tokeletesen mukodik ! 

Udv Bart
+ - Re: c++ dinamikus tomb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Van egy olyan kerdesem, hogy az alabbi nem mukodo kodreszletet
>>hogyan lehetne megoldani mukodokepesen :
>>i=0;
>>while (feltetel==true)
>> {
>>  tomb[i]=new Osztaly;
>>  csinal_valamit_fv();
>>  i++;
>> }
>>tehat azt akarom kikerulni hogy az elejen meg kelljen adni, hogy
>>mekkora tombot kell letrehozni ( tomb=new Osztaly[db.];)

> Ha MFC - ben vagy ....
 ..nyissz...

Nehogy már ne szóljak közbe: erre ideális megoldás pl az ingyenes BC++
5.5-höz járó _szabványos_ STL, vagyis a Standard Template Library.

Ebben rengeteg magasszintű, rugalmas, egyszerűen használható és ami
fő, igen gyors konténert használhatsz. Az előző példa:

>>>
#include <vector>
using namespace std;

//Osztaly pointereket tartalmazo tomb letrehozasa
vector<Osztaly*> Tomb; 

//N* beillesztes a tomb vegere
while (feltetel==true) 
   Tomb.push_back(new Osztaly); 
<<<

Ennyi! És jól, gyorsan, hatékonyan működik 1 millió elemre is.
Természetesen, beszúrás, törlés, másolás is hatékony és egyszerű. Pl
iteráció, ha az Osztaly-ban van egy "Nev" nevu, AnsiString tipusu
member:

>>>
vector<Osztaly*>::iterator i;

for(i=Tomb.begin(); i!=Tomb.end(); i++)
   csinal_valamit_fv(*i);
<<<

vagy

>>
for(int i=0; i<Tomb.size(); i++)
   csinal_valamit_fv(Tomb[i]);
<<

Tehát nem kell neked leprogramozni a konténerek belső működését csak
használni őket. Így 1 perc alatt jó program születik.

Józsi


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS