1. |
Re: feladtad? - #1046 (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
2. |
Monitor-modell I.a. (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: feladtad? - #1046 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves z2!
> Felado : Za'mbori, Zolta'n
> Temakor: Re: feladtad? ( 38 sor )
> Idopont: Tue Oct 15 15:03:38 CEST 2002 FILOZOFIA #1046
> Letezik-e legalabb egy olyan testresz, ami megfelelo osszekottetesben all az
> aggyal, es ezen az osszekottetesen at a sajat illetve a kozvetlen
> kornyezetetol fuggetlen(nek latszo) jelsorozatot tovabbit, kb. ugy mintha
> egy veletlenszam generator lenne?
>
> Egy ilyen testresz letezese eseten feltetelezhetnenk, hogy esetleg megsem
> veletlenszam generator, hanem esetleg az ismert erzekszervekhez hasonloan
> valamilyen termeszeti folyamat folyamatosan mintavetelezett jellemzoit
> tovabbitja jelsorozatkent feldolgozasra az agyba.
Kár, hogy már ezek a feltételszabásaid is temérdek elofeltevést
igényelnek. Sajnos, amikor épp az a vita tárgya, hogy valami
újszeru érzékelésrol van szó, akkor teljesen megalapozatlan elore
megkövetelni, hogy a megszokott érzékelési sémákba illeszkedjen.
Másrészt pedig ezzel semmivel sem mondasz kevesebbet, mint azt,
hogy Te nem láthatsz -- ugyanis pontosan ugyanezeket a kifogásokat
hozhatná fel egy vak a látás ellen...
> Egyebkent gondoltal mar arra, hogy az altalad feltetelezett tobbleterzekeles
> "mukodesehez" feltetelezned kell az erzekelt dolgok koret is ? (Pld.: egy
> feltetelezett dinoszaurusz szenzor mukodesehez feltetelezni kell a
> dinoszauruszokat is.)
>
> Ha igen, akkor tudhatod, hogy ezzel korbenforgo feltetelezest allitottal
> elo. Ha meg nem, akkor ...
Egyébként gondoltál már arra, hogy ezzel az erovel nagyszeruen
bebizonyíthatjuk akár azt is, hogy a világ nem létezik, hiszen
körkörös feltételezést kapunk, ha _bármilyen_ érzékszervet
feltételezünk? Ha meg nem, akkor...
Sálóm-Eiréné-Pax, Üdv: Tommyca
|
+ - | Monitor-modell I.a. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Monitor-modellre valoban kivancsiak!
Annak erdekeben, hogy ne kelljen sallangokkal foglalkozni,
kielezzuk a tobbleterzekelest. A modellben a vilagot leszukitjuk
arra, hogy mindenki csupan egy monitort es egy konzolt lat. A
konzol kimenetkent kizarolag termeszetes szamokbol allo parokat
tovabbit (a monitoron levo pixelek koordinatai), bemenetkent
kizarolag 0-255 intervallumbeli termeszetes szamokbol allo
negyeseket (a koordinatakhoz tartozo szinertekek -- RGB plusz a
256 arnyalatu szurke megfeleloje).
Termeszetesen nem a szamossagtol fugg a pelda, igy eleg ket
paciens: 'S' szines monitor elott ul (RGB komponensekbol alkotott
szines kep), 'M' monokrom elott (256 arnyalatu szurke kep, ami az
egyszeruseg kedveert most ugy kepezi a szurkearnyalatot, hogy a
szines kep RGB osszetevoinek kerekitett atlagat szolgaltatja).
Tehat 'S' tobbleterzekelessel rendelkezik, mert az o monitoran
szinek is vannak -- 'M' kizarolag a szurkearnyalatokat latja.
A konzol segitsegevel ra tudnak kerdezni egy, a monitoron epp
lathato kep koordinatakkal megadott szinere -- a bemeneti
szamparra kapnak feleletul egy szamnegyest.
Allitasom nyilvanvaloan nagyon egyszeru: 'M' keptelen megmondani,
hogy becsapjak-e, vagy az 'S' altal nyilvanvaloan ellenorizheto
szineket kapta-e meg. Tehat az 'M'-hez kepesti tobbleterzekeles
szamara bizonyithatatlan is es cafolhatatlan is. Csupan attol
fugg, megbizik-e a kapott eredmenyekben.
Valojaban ennyi a modell lenyege, ha tomorre fogjuk. Minden mas
igazabol mar csak szoszaporitas, amelyre csupan nem ertes eseten
van szukseg...
Salom-Eirene-Pax, Udv: Tommyca
|
|