Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX HANG 1794
Copyright (C) HIX
2003-10-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: hangdoboz epites (mind)  21 sor     (cikkei)
2 láncszemek 2/2 (mind)  57 sor     (cikkei)

+ - Re: hangdoboz epites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Akos,

 wrote:

> Olvastam valamit a Klinger-fele Hangdobozepites cimu konyvben zart
> dobozokkal kapcsolatban.
> 
> Idezem:
> 
> "A szakirodalom rendszerint nem emliti, hogy a zart hangdobozoknal is
> szukseg van egy  kis nyilasra a legnyomaskulonbseg kiegyenlitesere. Ha ezt
> elflejtik 5-10 mm nagysagban kialakitani, akkor a hangszoromembran terhelese
> a kulso legnyomas valtozasaval nem szimmerikusan  modosul, igy adott esetben
> a hangvisszaadasban torzitasok lephetnek fel."

Nekem az a gyanum, hogy ez a Klinger-gyerek ezzel a beszolasaval
kierdemelt egy kover Arany-Kakadu dijat. :)

Udv,
-- 
Tibcsi(R) - kistee1_kukac_axelero.hu
+ - láncszemek 2/2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azok a lemezek szólnak szépen, amelyeknél úgy 
érezzük jelen vagyunk a hangfelvételnél. Ez alatt 
nem csak a koncertfelvételeket értem, hanem 
azokat, melyeknél érezzük a teret, érezzük azt, hogy 
a hangszereknek, énekeseknek testük van, jelen 
vannak minden mellékzöngéjükkel együtt. Érdekes, 
hogy azok a felvételek tetszenek a legtöbb 
hallgatónak, ahol a felvétel nem vágott, vagy 
csak minimális mértékben, nem playback-ezett,
akusztikusan szólal meg, tehát nem virtuális, 
hanem valóban élöben lejátszott. (Én az olyan 
hangszóróbol megszólaló hangszereket is ide 
sorolom, mint az elektromos gitár, vagy a Hammond orgona) Valószínü 
minden vágással megszakad valmilyen rejtélyes 
folyamat, ami aztán megszünteti a jelenlét 
érzetet. 
A mechanikus felvételek idején a zenészeknek folyamatosan kellet elkészíteniök 
a felvételt. Mikor 
az elsö mágneses hangrögzítök megjelentek a 
folyamatos játék még rögzödött a zenészekben, 
talán ezért is olyan szépek az elsö LP-k. 
Aztán rájöttek, hogy a szalagokat lehet vágni, 
lehet többsávozni, lehet playback-elni, manapság 
pedig hajaj, sokszor még zenélni sem kell tudni. 

Figyeljük meg azonban, hogy az új lemezek közül azok 
az igazán értékesek és szépen szólók, 
amelyek visszatérnek a hagyományokhoz. 
A felvételi láncban csöves technológiát használnak, kerülik az overdub-ot, a ze
nészek folyamatosan 
játszák fel a zenét, legalább a számokat, hiszen
 a zenélés ezt jelenti. 
A szintik, a szekvenszerek elsösorban a 
zeneszerzésben hasznosíthatók. Nekem is van szintetizátorom, készítettem is vel
e zenét, 
de a nylonhúros gitár az mégis hangszer. Az azon 
való játék sokkal több élményt nyújt, még akkor is 
ha csak hat húrja van.
A lényeg: ez persze csak vélemény, ha van egy 
jó lejátszó berendezésünk, annak állandó cseréje 
helyett inkább költsünk jó lemezekre, olyanokra 
amelyek megfelelnek a fenti kritériumoknak. 
A hangvisszaadás leggyengébb láncszeme higgyük el, 
hogy a hanglemez. Példa: Mi megvásároljuk 
a berendezédünkhöz a legjobb kábeleket aztán 
felteszünk egy olyan lemezt, ahol a stúdióban mit 
sem törődtek a kábelezéssel. A lényeg, hogy az 
egyik kütyütöl a másikig eljusson a jel és 
valami hallható legyen a lemezen.

Hangsúlyozom, szerencsére vannak nagyon jó hangfelvételek, a mi dolgunk az, hog
y ezeket 
hallgassuk. 

Üdv Franci

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-171-88.dial.matav.net)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS