Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX KULTURA 138
Copyright (C) HIX
1996-11-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ki a jo magyar (katona)? (mind)  38 sor     (cikkei)
2 Riesz Ferinek (mind)  61 sor     (cikkei)
3 About John Williams (mind)  45 sor     (cikkei)
4 Sumer eredet/B. lacinak ***Talmud:valasz J.Vajdanak (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Eszakamerikai hun ijaszoknak (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Star Wars filmzene (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Ki a jo magyar (katona)? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fischer Istvan szellemes hozzaszolasa utan ugy ereztem, nincs sok
hozzafuznivalom Katona ur magyarkodasahoz. Aztan megis billentyuzetet
ragadtam, nehogy azt higyje a KULTURA-olvasok kulturaltabb tabora, hogy
kisebbsegben van es tuntetoleg kivonuljon "unsub"-bal. (Szalma Sanyi, ne
tedd!)

Elorebocsajtom, hogy a magyar-zsido Landeszmann (volt) forabbi kijelentesevel
nem ertek egyet. Elsosorban azert nem, mert o mondta. A magyarok kulturajat
kritizalo hasonlo velemennyel a magyar-magyar Mikszath Kalman vagy Ady Endre
elohozakodhat. Egy forabbi legyen olyan bolcs, hogy hallgat. En viszont
samesznak sem lennek jo, hat pofazok. Egy pillanatra tenyleg erdemes
elkepzelni, mi maradna, ha a magyarorszagi zsidosag hozzajarulasa utan
gondolatban kivonnank az orszag kulturajabol a delszlav Petofivel kezdve az
"idegen testkent" betelepedett svab iparosok muvein folytatva a roman es
szlovak folklort, a ciganyzenet, valamint azon "nemzetidegen" epiteszek,
muveszek, irok, tudosok munkait, akikrol tudjuk, hogy nem szintiszta (ertsd:
piros-feher-zold (;o)) ver folydogalt az ereikben. Kik maradnak a szures
utan? Azon kevesek, akikrol nem tudjuk, hogy oseik keveredtek. Apropo, Katona
Pali! Miert nem Szvatopluk nepet illeti meg Hunnia roge? Amennyiben a
feherlovas ugylet torvenyes volt, akkor enyem lehet az orszag mondjuk 100%
felarral ket feher loert? (Tudom: Nem, nem, soha!) Es miert vagy olyan biztos
abban, hogy az allam ezeregyszaz eves tortenete soran egyetlen osanyad sem
kefelt egy kunnal, torokkel, zsidoval, szasszal, franciaval, es a te
ve'rmintad a mult ezredvegi vereckei hataratlepok ve'rmintaival megegyezne? 

A hozzaszolasommal nem a kisebbsegi-magyar ellenteteket akarom elezni, csak
azt szeretnem kihozni, hogy egy atjarohaznak hasznalt terulet Azsiabol
idetelepedett  tobbsegi lakossaga magat teszi nevetsegesse, ha identitasrol
(ertsd: az idegen elemektol valo elhatarolodasrol) beszel. Magad is erzed
definiciod santasagat, ezert hozakodsz elo a "hunfoldert ijjat ranto"
meghatarozassal. Eszerint viszont a lengyel Bem apo magyar, akar akarja az
oreg, akar nem. Vagy mit kezdesz azzal a statisztikaval, hogy a 48-as
szabadsagharcban a "gyokertelen" zsidosag a letszamanal nagyobb aranyban vett
reszt, mint a "fajmagyar" lakossag, mert az elobbihez kozelebb alltak a
polgarosodas eszmei?  

A Magyar Nephadseregbol dezertalo, az "ijjat rantast" buszken megtagado
LN
+ - Riesz Ferinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Feri!

Akkor personally kosz, az ember eltevedt a sok zenetudos kozott. Tok
komolyan kerdezem, miert hallgattatok el? Nincs feldobva tema? Na mindegy.
Ami az SW-generaciot illeti, persze igazad van, nem volt olyan nagy ur, de
igazabol szerintem az SW-generacio Amerikara igaz. Az egy mas kerdes, hogy
en is (es meg egy sereg baratom) belebolondultam. 

Rockzene szempontjabol Magyarorszag a nyugattol meglehetosen eltero
helyzetben van. Gondolok itt arra, hogy mig nyugaton szerintem a 70-es
evek vegere kifulladt a rockzene (az egyik fele kommercializalodott, ld.
diszko, a masik pedig elment progressziv, kevesbe emesztheto iranyba, igy
mint tomegkultura, mert itt most arrol van szo, nem annyira jon
szamitasba), addig nalunk valoszinuleg a rendszerrel valo szembenallas
miatt nagyon sok elet maradt benne. Nalunk sokkal inkabb tarsadalmi
jelenseg maradt, egy eleterzes kifejezoje, mint nyugaton. Idehaza csak a
80-as evek kozepetol kezdodott el az eluzletiesedes. 

Mindettol fuggetlenul bizonyos fokig nalunk is igaz, hogy megvolt az a
bizonyos ur. A hippimozgalom, amelybol az egesz indult, addigra joreszt
nalunk is kifulladt. A rockot sokan "csak" mint muveszeti alkotasokat
hallgattak (hallgattuk), mint ahogy mondjuk egy konyvet olvas az ember.
Akarhogy is, hiaba volt mindaz a remek zene (szerintem a magyar rock
egyenrangu tarsa az angolszasznak, olyan zsenik, mint Presser, Szorenyi,
Muller ott se teremnek minden bokorban), amiket felsoroltal, azert mi mar
nem voltunk "a nagy generacio". 

Ebben a helyzetben robbant be nekem a Star Wars. Mindig is romantikus
hajlamu voltam, allandoan a csillagokat nezegettem, a sci-fit es a meseket
is imadtam, nem csoda, ha teljesen belezugtam. Nehez ezt elmagyarazni
olyan embernek, aki nem fogekony a dologra. (Te milyen vagy?) Sokszor
egy-egy ismerosom, aki mondjuk utleirasokat es Fejes Endret olvasott,
egyszeren nem tudta megerteni, mi a jo ebben. "Ilyen nincs, ilyen nem
tortenhet meg." Emlekszem, akkoriban SW-kep gyujtesi laz volt
az osztalyban. Eleinte fej-fej mellett haladtam a Csabival, de aztan a
szemetlada beelozott, a faterja vasutas volt, es valahol Sopronban egy
bjutikban arultak ilyen kepeket, darabjat 8 Ftert, ha jol emlekszem.
Akkoriban ez nem kis penz volt. 

A zenejet mar akkoriban is imadtam, eleinte csak diszkoritmusban volt meg,
de abban nyolcfele feldolgozasban. O azok a vadaszatok hetfo delutanonkent 
a radio mellett csore toltott magnoval (2-5)! Akkoriban olyan lamer
voltam, hogy atjatszozsinorom se volt, mikrofonnal vettem fel a zeneket a 
radiobol. Mindenki tudta akkor, hogy kussolni kell. Inkabb elmentek
hazulrol. Mar nem emlekszem, az ocsemmel mit csinaltam. Asszem nem zartam 
be, de piszkosul elvertem szegenyt, ha kinyitotta a csipogojat. A rendes
nagyzenekari soundtrack-et csak
valamikor evek multan a Jedi utan sikerult megszerezni szinten a Csabi egy
haverjatol, aki szinten rajongo volt, de jart Ausztriaba, es ott megvette
a lemezeket.

Na szoval en ezt a zenet evek ota hallgatom, megunatlanul. Magam se ertem
a jelenseget, lehet, hogy beteges a dolog. A rockzenet mar meglehetosen
unom, mostanaban jazz es klasszikus zene fele tendalok, de a Star Wars az
orok.

Na, abbahagyom, talan ennyi is eleg kedvcsinalonak. Ajanlom mindenkinek,
vegyetek meg, ha tudjatok ezt a gyujtemenyes kiadast, megeri az arat.

Udv
Dezso
+ - About John Williams (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

NOTES ON JOHN WILLIAMS

By Jon Burlingame

      John Williams' music or the Star Wars Trilogy helped to shape the
future of film scoring just as it paid homage to the past.
      Williams, whose training had been classical but whose experience
was in film and television, recognized the trail that Erich Wolfgang
Korngold had blazed in scoring the Errol Flynn swashbucklers of the
1930s and '40s. So when George Lucas asked for music befitting a
rousing adventure set "a long time ago, in a galaxy far, far away," the
composer responded in the definitive Korngold style: with heroic
fanfares, wildly romantic themes and musical melodrama, all richly
orchestrated for one of the world's great symphony orchestras.
      The sucess of the Star Wars score - which won an Oscar and sold
more than four million albums, making in the largest-selling non-pop
album in recorded history - caused a resurgence of interest in the
traditional symphonic film score that would last well into the next
decade.
      Prior to Star Wars in 1977, Williams had won two Academy Awards,
for adapting Fiddler on the Roof (1971) and scoring Steven Spielberg's
Jaws (1975). He scored the decade's high-profile disaster films -
notably The Towering Inferno (1974) and Earthquake (1974) - and gained a
reputation for versality, ranging from the period charm of Jane Eyre
(1971) to the sophisticated suspense of Black Sunday (1977) and the
musical Americana of The Cowboys (1972). In the same year as Star Wars,
he would receive another Oscar nomination for Spielberg's sci-fi epic
Close Encounters of the Third Kind, which required a more contemporary
score encompassing both lyrical and avant-garde elements.
      The Empire Strikes Back (1980) and Return of the Jedi (1983)
brought Williams two more Academy Awards nominations. As the trilogy
progressed, he reprised and developed old themes and created new ones,
making the Star Wars trilogy one of the most musically interesting (and
thematically consistent) series in the history of American films, and
ushering in a new era for orchestral underscore.
      Williams - who became the world's most sought-after film composer
and a major figure in the music world after accepting the baton of the
Boston Pops in 1980 - remains at the forefront of the movement, often
with music for the films of Lucas and Spielberg: the Indiana Jones
trilogy that began with Raiders of the Lost Ark (1981); his
Oscar-winning music for E. T. the Extra Terrestrial (1982); and the
blockbuster Jurrasic Park (1993). For other filmmakers, Williams has
contributed grand and memorable dramatic scores for such films as
Superman (1978) and Dracula (1979), Born on the Fourth of July (1989)
and JFK (1991), Far and Away (1992) and Home Alone (1990).
+ - Sumer eredet/B. lacinak ***Talmud:valasz J.Vajdanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Laci,
            Kosz a cinizmust, mar vartam...hogy le ne hervadjon a
mosoly, itt egy WWW-oldal cim, reszletes es pontos, szakmunkakkal
alatamasztott valasz az osszes meglevo kerdeseidre ill. felveteseidre
a magyarsag sumer es egyeb szarmazasainak ugyeben...

            http://server.snni.com/~fredh/magynam.htm
            
            Mr. VAJDA:

            Az emlitett idezet  megtalalhato:
         
            Talmud  fejezet: Kallah 
                      resz : 1b, 18b
                      Rabbi Akibah 


             Az emlitett fejezetben ennel sokkal kemenyebb dolgok is
vannak,
gondolom te is tudod.  Ugyhogy a kozizles megkimelese erdekeben ha
lehet,
tartozkodjunk ennek a nem a mi szamunkra irt konyvnek a citalasatol.

             Mas valaki?

             Koszont mindkettotoket,

             Katona Pali
+ - Eszakamerikai hun ijaszoknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vegso tanulsagaim a halloween kapcsan:

1. Antiszemitaban  van okos es van buta. Lehet,  nem tehet rola. De ez,
sajnos, a dolgon nem valtoztat.

2. Jozsef Attila utan szabadon:
"Provokalni csak okosan, szepen, ahogy a csillag megy az egen, ugy erdemes."

A KULTURA rovatcim bizonyos nivora kellene kotelezzen. Primitiv zsidozast
esetleg valamelyik mas kozlemenyben lehetne frissen, uden, lendulettel
folytatni. 

3. Handeszmann szegyellje magat, meg akkor is, ha Landeszmann. Zsidoban...
lasd 1. pontot.

4. Ijaszat, lovaglas, nyereg alatt puhitas -  a sportrovatban.

Reszemrol slussz.
Fischer Istvan
okleveles hazaarulo
+ - Star Wars filmzene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

egy par szot szeretnek hozzafuzni a Star Wars filmzenehez.
Nekem szemely szerint a Cantina Band altal eloadott zene tetszik a legjobban,
bar nincs mar meg a kazetta, amin a zene volt.
Amig megvolt sokat hallgattam a Star Wars zenejet, de egyszer kezembe kerult
Tomita lemeze a Planets, amely Holst zenejenek szintetizatorra valo atirata
volt (kesobb megszereztem az eredeti nagyzenekari eloadast, valamint meg
egy feldolgozast). Na most, hogyan kerul a csizma az asztalra? Hat ugy,
hogy erzesem szerint John Williams az egesz zenet (vagy legalabbis bizonyos
reszeit) errol koppintotta (OK, nem hangrol hangra, de a hangulatot biztosan).
Most is eppen azt hallgatom (hogy ne irjak tul nagy baromsagot) es a Mars
cimu tetelnel mindig a birodalmi flotta bevonulasara emlekeztet (amikor
az urben a kamera felett elrepul egy csillagrombolo) es mivel ez a
birodalmiak fo temaja, ezert meg szamos helyen a filmben felcsendul ez
a dallam.

Udv, Ak's

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS