Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 94
Copyright (C) HIX
1998-05-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 TListWindow kerdes (mind)  17 sor     (cikkei)
2 [OpenGL] Csovek (mind)  14 sor     (cikkei)
3 [DELPHI] Bitmap problema (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Szinrendszerek atalakitasa [convert.colors] (mind)  15 sor     (cikkei)
5 [GFX] re: T=a+b/2-1 (mind)  33 sor     (cikkei)
6 [OPT] re: Elojel fuggveny optimalizalas (mind)  13 sor     (cikkei)
7 [rnd] Gyorsabb es jobb :) (mind)  53 sor     (cikkei)
8 Re: haromszog fill-ezo kene (mind)  17 sor     (cikkei)
9 delphi (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - TListWindow kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Biztos ismeritek a Win95 Explorer fele ListWindow-t, ami az explorer jobb
oldalan jelenik meg, annak is a details valtozata, amikor kulonbozo oszlopok
vannak (file size, date, stb.). Namost en a programomban csinaltam egy ilyen
ablakot, de az a bajom vele, hogy ha rakattintok egy elemre, akkor csak az
elso oszlopot invertalja (jeloli ki), a tobbi oszloppal nem csinal semmit.
Raadasul, csak akkor jeloli ki, ha az elso oszlopbban klikkelek. En azt
szeretnem, hogy ha a sorban barmelyik oszlop vonalaban klikkelek, jelolje ki
az alatta levo elemet. Ugy mint pl. a Windows Commanderben. Remelem vilagos
voltam.
A kornyezet: Borland C++ 5.0 Object Windows, Windows95.
Tud valaki segiteni? Remelem nem kell magamnak megirni, es ez be van epitve,
csak en nem talalom.

Udv: UBI
mailto:
+ - [OpenGL] Csovek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>
Ami erdekelne tud valaki valami szervezett formaban levo konyvtarrol
amiben tobb primitiv alakzat lenne implementalva? A GLUT-ban van gomb,
kocka, torusz, ikodzaeder, oktaeder, kup es teaskanna. OK. Szuksegem volna
kulonbozo atmeroju es metszetu kanyargo csore peldaul. Vastag
kormetszetbol at akarok menni negyzetes kicsibe folyamatosan persze.
<<<<<<<

Az OpenGL Optimizer kiegeszites tartalmaz egy un. GLE libraryt, ami tud mindenf
ele ilyen dolgot. Delphihez persze nincsenek headerek(aki esetleg megis tudna, 
irjon!), c++ kell hozza.
http://www.opengl.org 

Attila
+ - [DELPHI] Bitmap problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>
  var Bit1 : TBitMap;
   begin
      Bit1 := TBitmap.Create;
      ..........
      .........
      Bit1.Free;
   end;

A gond az, hogy ha ezt sokszor megcsinalod, mindig marad egy kis
felszabaditatlan memoria, ami egy ido utan betolti az egesz szamitogepet.
Erre van valakinek megoldasa?
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Mi is talalkoztunk ezzel a problemaval a 16-bites delphi alatt. Ez egy hiba a V
CL-ben, de nem javitottuk ki, mert mar jott a delphi 2.0. Mi a dialogusgombok g
lyph-jeinel tapasztaltuk, ha egy dialogust eleg sokszor csuktunk ki-be.


Attila
+ - Szinrendszerek atalakitasa [convert.colors] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Coders!

Szuksegem lenne nehany szinrendszer atalakitora
(elmelet is jo):
 RGB to YUV  es vissza,
 RGB to HSL  es vissza,
 RGB to CMYK es vissza.

Elore is thanks**n.

udv: XiX

       -=-  -=-
-=- Minden masodik szavam hazugsag -=-
-=- Az orokevalosagnak kell elni. Na bumm, legfeljebb nem sikerul -=-
+ - [GFX] re: T=a+b/2-1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo !

>   Kerdes: minek a teruletet szamolhatom ki a kovi keplettel:
>               T=a+b/2-1 ahol 'a' es 'b' egesz szam
Mivel nem erkezett valasz idaig, ezert (na most kapaszkodj meg):
egy tetszoleges poligon terulete szamolhato ki !
Az 'a' es a 'b' azert egesz szam, mert azok pontok darabszamai,
amibol ugyibar nincs fe'l.
  'a' = a poligonban talalhato pontok szama
  'b' = a poligon keruleten talalhato pontok szama
Termeszetesen csak azokat a pontokat vesszuk, ami pontosan
rajta vagy benne van.

Ez itt most egy (khmm) negyzetracsos lap, tehat
 a pont = a vonalak metszespontja (a papiron),
 a pont = a karakterek kozepe (a sematikus abran)!!!

 ..............  Tehat itt van a poligon.
 ..X...........  Az X-ek jelolik a keruleten levo pontokat
 ..XBX.........  Az B-ek meg azokat, amik benne vannak.
 ..XBBBX.......  Terulet:
 ..X...........      4+6/2-1=6
 ..............

A rengeteg dij es a fodij, a kethetes kamcsatkai utazas nalam marad,
de ne remenykedjetek, kitalalok majd valami mast.

Kinek van kedve erre programot irni ?

Bye,
     Tooth 'Gabry' Gaabor
     mailto:
     post:H-4001 Debrecen P.O. Box 515, HUNGARY
+ - [OPT] re: Elojel fuggveny optimalizalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> 3. Makrot vagy fuggveny erdemesebb irni belole?
Az attol fugg, hogy mire optimalizalsz.
Mer ha sebesseg a lenyeg, akkor nem ketseges, hogy makro.
De ha meretre, akkor meg attol fugg, hogy hanyszor hasznalod.
Ha sokszor, akkor fuggveny, ha kevesszer (egyszer) akkor meg
makro.

Bye,
     Tooth 'Gabry' Gaabor
     mailto:
     post:H-4001 Debrecen P.O. Box 515, HUNGARY
+ - [rnd] Gyorsabb es jobb :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(: Hi lammers :)

> Felado : Antal Kovacs
> En is irtam (igaz nem mertem ki, hogy milyen az eloszlasa):
> 
> Function iRandom : Integer; Near; Assembler;
> ASM
> db 66h; mov ax, word ptr RandSeed
> db 66h; imul ax;
> db 66h; xor word ptr RandSeed, ax
> END;
> 
> A RandSeed kezdoertekenek a Clockmsec fuggvenyt (regebbi CODER-ben
> le van kozolve) hasznalom.

> > Felado :  [Hungary]
> >   Ime a pascal random fuggvenye: eleg bonyolult, de jo.
> Pont azert ir az embor sajat randomfuggveny, mert a Pacalban
> levo tul lassu. Avacs my nincs True?
Avacs nincs :) Pont osztassal akarsz gyors rutint irni ????
Hasonlitsd ossze a veletlenszamgeneratorod veletlen voltat
a pascaleval. Ugyanis: az iRandom fuggvenyed legjobb esetben is
beall egy 16-os sorra, igy ismetelve onmagat, ami ugye nem is veletlen :)
De a pascal, az biz nem! De hat ha a gyorsasag a lenyeg, akkor amit
mar emlitettem add, xor es tsi:

const
  veletlen:word=0;
function rand:byte;assembler;
asm
  mov bx,veletlen
  xchg bh,bl
  add bx,1234h
  xor bx,6512h
  sub bx,9645h
  mov veletlen,bx
  mov al,bl
end;

Persze ez csak byte, de mindenki atbuheralhatja wordde is.

> Felado :  [Hungary]
> A veletlenszam problemara pedig kicsit matematikusabb megoldas, hogy
> pl a nulla es egy kozotti 'sima' veletlenszamot ha negyzetre emeled,
> akkor is nulla es egy kozotti lesz, de 'inkabb 1 fele lesz. Magasabb
> hatvanyokra meg jobban. Aztan ezt az intervallumot lehet tologatni.
Ez eleg erdekes, erdemes lenne kiprobalni azzal a megjegyzessel, hogy
a nulla es egy kozotti szam negyzete 0-hoz kozelit, nem pedig 1-hez.

Bye,
     Tooth 'Gabry' Gaabor
     mailto:
     post:H-4001 Debrecen P.O. Box 515, HUNGARY
+ - Re: haromszog fill-ezo kene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Egy lehetseges megoldas:

Lemented egy vektorba a haromszog rajzolasa kozben kitett
osszes pixel x,y koordinatait, majd pl x szerint novekvo
sorrendbe rakod oket.
Ezek utan egy ciklussal elindulsz a legkisebb x-tol a
legnagyobbig es ha ket azonos x koordinataju pont van
akkor osszekotod oket egy vonallal.
S lon ki van toltve a haromszog.

Ennyi.

csao

Cserko
+ - delphi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A problema a kovetkezo :

Adott egy tomb:
field : array [1..36] of timage;

Ezt kellen feltolteni kepekkel. Elvileg valami ilyesmi:

for i := 1 to 36 do field[i].picture.loadfromfile('1.bmp');

Amikor ezt vegrehajtana (egy menupont valasztasakor), akkor egy szep 
EAccessViolation hibauzenet, es itt meghal a draga. Szoval mi lenne 
itt a megoldas? Kihagyok valamit?
Jo lenne minel gyorsabban, mert jovo hetre be kell adni a feleves 
feladatod :(

udv


Lantos Tibor               UIN : 1029460
  cc:
http://iq.rulez.org/~tlantos  http://winnie.obuda.kando.hu/~tlantos

/\/\/\/\    A legszebb irasjel a kerdojel (?)    /\/\/\/\

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS