Haho!
Eleg ritkan szolok hozza, de most ugy ereztem...
Bocs, ha mar regen volt szo a temarol, most olvastam egy csomo hixet
egyben csak.
A Merlines valtozat nekem nem tetszett, de ez privat velemeny, kinek a
pap....
Viszont aki latta Beatrice Bleont bukaeresti rendezono "almat" Zsambekon
tavaly
vagy esetleg az idei eloadast, az szerintem mindenkeppen kritikusabb
azota a
kulonbozo rendezesekkel kapcsolatban. Batran allithatom, hogy eletem
eddigi legjobb
eloadasat lattam, ami amellett, hogy modern volt, teljesen elvarazsolt,
es
alomszeru volt valoban. Nekem azota az a velemenyem, hogy
Shakespeare-nek ez volt
az alma. Nehany szereplo (koztuk Puck, Titania) nem beszelt, csak
tancolt, megpedig
Dead Can Dance zenere, es a mesterembereket roman szineszek jatszottak,
a "rendezo"
Ban Janos volt. Ugy gondolom, hogy ez volt az a rendezes es szinjatszas,
amely
amellett, hogy nagyon modern, megorizte az alomszeruseget. Mindez a
zsambeki
templomrommal a hatterben, este, szabadteren. A nezok meg sok-sok percen
keresztul
neman ultek a darab befejezese utan, es probaltak ebredezni.
Ezek utan a Merlines bohockodas erthetoen nem tetszett. Nem is ertem,
hogy neves
szineszek hogyan vallalhattak el ilyesmit.
Udvozlettel:
Szilvi
|
Az egyiptomi HALOTTAK KÖNYVÉBEN (amelynek igazi neve:
<VISSZATÉRÉS A NAPFÉNYRE, azaz a feltámadás könyve) található
ez a himnusz, amely csak töredékben maradt ránk. Minthogy
bemutatja, hogy a keresztény Szentháromság doktrinája Egyiptomból
ered, ez - tudomásunk szerint - az első magyarnyelvű forditás.
178.Himnusz
Az A´ldozatok Elfogadása.
( Ez a Mut-Hotep papirus bemutatása.A szöveg hiányos,mert a
papirus rongált alakban maradt fenn).
Hozzátok szólok Duat istenei, kiknek ura Ra-Ozirisz,
Kik mérlegre teszitek Fiatok szavát. *
És az igazság szerint biráljátok a gonoszt.
A magas égben töltitek az Idő javát.
Adjátok nékem a hivek földi áldozatát
Mennyei áldozatból szintén legyen részem,
A Béke -Mezei italáldozatok
Ugyancsak legyenek készen.
.
Ti Szellemek, kik tápláljátok Ré-t,
Az ételek egy részét nekem adjátok .Esdeklem a reményt.
Tőletek kérem, kis és nagy Szellemek
Juttasatok nekem áldozati edényt
A mennyei áldozatból igy nem veszhetek.
Oltár elött Istent imádó Szellemek
Legyen örök e földi áldozat
Mikor megjelenik a Fiú
Az isteni Oszlopok elött, ne légyen kárhozat.
Az égi oltár elött várlak benneteket.
Földi legyen az áldozati edény!
Igy holt testem tovább él lenn az Alvilágban.
Ez ami engedi, hogy éltessen a remény.
Istenek, istennők, Ozirisz hivei
Adjátok ki részem a földi áldozatból
Igy maradhatok az isteni Oszlopok elött
Legyek egyik a Nagy Ur többi szolgáiból .
Mert ezek örülnek, ha látják jelen lenni
Soraikban a Fiú lelkét, az előkelőt.
Akárcsak Ozirisz, az atyja.
Ki felé forditja mindentlátó szemét.
Mikor e Lélek megkapja részét
Az áldozatokból , ennek éjjel - nappal örül
Övé lesz a Föld, ez is egy áldozat.
Isteni Szellemek veszik őt körül.
Majd a Fiú lelke oltár elött borul le
E LéLekből az Isten Lelke lesz
Igy érkezik Ozirisz kebelébe.
(*) A “Fiú” akiről itt szó van, az maga az elhunyt, Ozirisz
fia.
Ez a Fiú a keresztény Szentháromság egyik tagja, szintén
egyiptomi eredetű. Ugyanebben Himnuszban találunk utasitást
az Atyára és a (Szent) Lélekre. A Szentháromság egészben
egyiptomi eredetű dogma, akik két Szentháromságot ismertek.
Az elsőnek tagjai Ra, Ptah és Amon, akik csupán a fáráót és
az arisztokratákat engedte be a Mennyországba, a második a
demokratikus Szentháromság, amely az egész népnek volt ura és
őrzője: Isis, Ozirisz és Horus. Tőlük származik az Atya, Fiú és
Szentlélek.
178.Himnusz
Az A´ldozatok Elfogadása.
( Ez a Mut-Hotep papirus bemutatása.A szöveg hiányos,mert a
papirus rongált alakban maradt fenn).
Hozzátok szólok Duat istenei, kiknek ura Ra-Ozirisz,
Kik mérlegre teszitek Fiatok szavát. *
És az igazság szerint biráljátok a gonoszt.
A magas égben töltitek az Idő javát.
Adjátok nékem a hivek földi áldozatát
Mennyei áldozatból szintén legyen részem,
A Béke -Mezei italáldozatok
Ugyancsak legyenek készen.
.
Ti Szellemek, kik tápláljátok Ré-t,
Az ételek egy részét nekem adjátok .Esdeklem a reményt.
Tőletek kérem, kis és nagy Szellemek
Juttasatok nekem áldozati edényt
A mennyei áldozatból igy nem veszhetek.
Oltár elött Istent imádó Szellemek
Legyen örök e földi áldozat
Mikor megjelenik a Fiú
Az isteni Oszlopok elött, ne légyen kárhozat.
Az égi oltár elött várlak benneteket.
Földi legyen az áldozati edény!
Igy holt testem tovább él lenn az Alvilágban.
Ez ami engedi, hogy éltessen a remény.
Istenek, istennők, Ozirisz hivei
Adjátok ki részem a földi áldozatból
Igy maradhatok az isteni Oszlopok elött
Legyek egyik a Nagy Ur többi szolgáiból .
Mert ezek örülnek, ha látják jelen lenni
Soraikban a Fiú lelkét, az előkelőt.
Akárcsak Ozirisz, az atyja.
Ki felé forditja mindentlátó szemét.
Mikor e Lélek megkapja részét
Az áldozatokból , ennek éjjel - nappal örül
Övé lesz a Föld, ez is egy áldozat.
Isteni Szellemek veszik őt körül.
Majd a Fiú lelke oltár elött borul le
E LéLekből az Isten Lelke lesz
Igy érkezik Ozirisz kebelébe.
(*) A “Fiú” akiről itt szó van, az maga az elhunyt, Ozirisz
fia.
Ez a Fiú a keresztény Szentháromság egyik tagja, szintén
egyiptomi eredetű. Ugyanebben Himnuszban találunk utasitást
az Atyára és a (Szent) Lélekre. A Szentháromság egészben
egyiptomi eredetű dogma, akik két Szentháromságot ismertek.
Az elsőnek tagjai Ra, Ptah és Amon, akik a fáráót és az
arisztokratákat védelmező istenek voltak, csak őket engedték be a
Mennyországba, a második a demokratikus Szentháromság, amely az
egész népnek volt ura és őrzője: ennek istentagjai Isis, Ozirisz
és Horus. Tőlük származik az Atya-Fiú-Szentlélek doktrinája.
Megjelent a 3.ÉVEZRED-21.SZÁZAD szenzációs uj juliusi
száma. Web-cime:
<http://www.ctv.es/tigerloto2001>
|