SZIASZTOK
NEHANY NAPJA MEGIRTAM EZT AZ IROMANYT, DE NEM LATTAM, HOGY MEGJELENT VOLNA,
EZERT ELKULDOM MEGEGYSZER. HA CSAK NEKEM NEM JOTT MEG EZ A SZAM ES A
VISSZAJELZES A MEGKAPASROL, ELNEZEST AZ ISMETLESERT.
Sziasztok,
Talan emlekeztek , hogy tobb mint ket hete egy korkerdes indult, hogy ki
milyen strategiai jatekot szeretne latni.
Roviden valami ilyesmi jelent meg:
Leirnatok a velemenyetekt Ti milyen strategiai jatekokat szeretnetek (melyik
> hasonlit leginkabb ehhez az elvarashoz):
> 1, Olyasmi kivanatos e, mint a Settlers, ahol az egysegek igen intelligensek
> es onalloan kepesek sokmindent megoldani. A jatekos megfigyelo es isten
> vagy fovezer szerepet jatszik
> 2, Dune II szeru: azaz az egysegek csak lokalis kornyeztben cselekszenek
> egyaltalan, akkor is eleg egyszeruen, celszeru (vagy muszaj) legalabb a
> taktikai elhelyezest kezzel vegezni
> 3, x-com taktikai kepernyo vagy Reunion jatek. Az elemek onallosaga nagyon
> kicsi vagy nulla.
Sajnos nem jott be 100 valasz igy nem tudtam %-ot szamolni ;-}, komolyabban
olyan keves jott be, hogy ezzel erdemben nem lehet sokat kezdeni. Azert
leirom igeretemhez hiven az osszegzest:
A kovetkezo jatekok meltattak emlitesre
civ civ2, warcraft, genesia a fentieken kivul
egyeb hivatkozasok xwing, doom
A rugalmassagot latna szivesen mindenki, azaz, hogy allihato legyen hogy a
jatekos mennyire szoljon bele az egysegek kezelesebe. Az unalmasabb dolgokat
inkabb auomatizalna mindenki. pl karavanok kuldozgetese egy mar letrejott
trade routeon a civ-ben. Erdekes volt az a velemeny miszerint ossze lehetne
pakolni szinte mindent egy jatekba (ennek a programirok es a kereskedok
biztos nem orulnenek). Azaz menne a strategia mint az x-com geospace-e, de
ha kedve van a jatekosnak beul ugy urhajoba es vezeti xwing szeruen apritja
az ellent. Leszallvan oreg duke-kent lone szet a katonakat foglalna el pl a
bazist. Hazafele esetleg versenyautozna, majd beterven egy helyi kocsmaba
pinballozna egyet.
Erdekes elkepzeles volt az is amelyik a szerepjatek fel nyitott. Itt az
elejen mindent kezzel kellene csinalni, de ezalatt megtanulna az ember
hogyan szalljon fel pl. egy urhajoval. Ebbol aztan a computer majd szamolna
valami statisztikat es automatizalni lehetne a tovabbi ropkodest, masra
koncentralva. Persze ha ugyetlenek voltunk akkor a strategiai reszben sok
hajot kell epitenunk, mert gyakran jon az uzent, hogy ship crashed.
A konnyebb kezelest mindenki preferalta, nem szereti senki egyenkent
kuldozgetni harcba az egyseget. Ezt magam is alairom, neha egeerizomlazam
lett a dune2-tol.
Kar hogy az ellenfel (computer) intelligenciajarol nem irt senki. Szerintem
ezzel eleg sok gond van. Vagy csal a komputer. mint a civilizacioban , ahol
egy katona beassa magat a varosom melle majd fordulokent kisarjadzik egy
diplomatat, ami rogton bugrik a varosba es kilopja a szememet, vagy nem
csal, de akkor egy ido utan kiismeri az ember pl dune 2 es mar nem igazi
ellenfel. A jatek sem olyan izgalmas marad a felmorzsolas.
Mindenhol azt olvasom, hogy az elso nagyobb attores a computer AI-ban a Z
nel lesz eloszor lathato.
Hat ennyi. Lehet meg hozzaszolni, erositeni vagy ellenvelemenyt nyilvanitani.
Haladjunk!
Udv,
Pista
Istvan Karsai c/o J. Wenzel
Dept. Entom., Mus. Biol. Div.
Ohio State University
1315 Kinnear Road
Columbus OH 43212-1192
USA
Tel: 1-614-292-8147
Fax: 1-614-292-7774
Email:
|
Udv!
Sejtettem, hogy nem voltam eleg vilagos keresemet illetoen. Igyekszem
korrigalni a hibat!
Szoval egy valoban letezo kaland-szerep jatekrol van szo. (Nem a HIX
Arenarol!)
A progi kb. 30Mb. Egy bortonbol indul, majd varosba kerulsz (itt
akadtam el). Kozben goblinokkal, orcokkal, spellsword-okkal harcolsz,
varazsolsz ...stb. Igy sem ismeros senkinek?
Zsolo
|