Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 2026
Copyright (C) HIX
2001-12-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 SWINE (mind)  82 sor     (cikkei)
2 FS 2000 (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Jatekok halozatban (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Re: civ3 army (mind)  33 sor     (cikkei)
5 Re: Grafika nem minden??? (mind)  29 sor     (cikkei)
6 Voodoo es kalandjatek (mind)  42 sor     (cikkei)
7 Re: THAC0 (mind)  22 sor     (cikkei)
8 LOD gond (mind)  26 sor     (cikkei)
9 mindenki disznolkodik (hosszu) (mind)  118 sor     (cikkei)
10 icewind dale (mind)  35 sor     (cikkei)
11 Re: EA Sprts F1 2001 vs. Voodoo3 3000 (mind)  61 sor     (cikkei)
12 Re.: voodoo3 vs. Swine [sereg@ludens.elte.hu] (mind)  57 sor     (cikkei)
13 Re: civ3, army? (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - SWINE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>esetleg v1-3 eseten 256*256 texturakat hasznal, mas kartyaknal meg
>1024*1024? tul sok plusz munka v. lehetetlen?

Tul sok plussz munka, es NAGYON sokat rontana a grafika minosegen.
Ha valaki olyan allapotban la'tna' a jatekot, ha't nem lenne nagy
velemennyel rola... :(
A jatekunk egyik legnagyobb erossege, hogy nagyon reszletesen kidolgozott
texturakat hasznal.
(persze van ma's is... :-)))  A vilagon a legjobb nyulas-disznos strategia
ami megjelent a jatekok tortenelmeben... :-)))  )

>azert ez nem samli. az ember kulfoldi szoftvereknel azert szopik, mer
>a cuki szoftvergyartok az amcsi atlagkonfigra terveznek, es
>ue. bejon egy magyar gyartonal is...

Azert az amcsi atlagkonfig alatt gondolkodunk mi is, de nem a magyar
atlagkonfiggal az biztos, annal icipicit feljebb.
(igazabol Celeron I-es 333-as Geforce2MX400-on max. reszletesseggel megy a
SWINE. Ez nem rossz azert...)

Ahogy nezem pl. a nemetorszagi vevo hozzaszolasokat a nemet forumokon,
elegge ritka az olyan srac akinek 1G alatti procija meg Geforce2GTS alatti
videokartyaja lenne...
Sot, az angol forumokon, akinek voodoo5-je van, szetszedik a tobbiek mielott
2-t szolhatna...
Most ezzel azt akarom mondani, hogy akarmennyire szomoru (nekunk/nektek
magyaroknak), de tenyleg nem a magyar piac a szempont egy ekkora
munkaval+penzzel letrehozott jatekprogram keszulesekor. Ez lehet, hogy
rosszul esik nektek, de azert meg is lehet erteni szerintem. Mi is
kuzdottunk a magyar jatekosokert azzal, hogy mindenaron ki akartuk adni
magyar nyelven is a jatekot! Aztan kivancsian varjuk a "hatalmas"
eladasokat... :-(((
[ Reme'lem azert annyian megveszitek eredetiben a SWINE-t, hogy a kovetkezo
jatekokbol is legyen magyar verzio... Ez van, ennyire nepszeruek a legalis
jatekok ma MO-n, tudjuk ezt mi is, azert me'gis remenykedunk, megiscsak
magyar fejlesztes... :-))) raadasul jo. ]

>ebbol csak azt nem ertem, hogy mikepp lehet az, hogy
>a 3dfx meg az nvidia driverek is szarok voltak, es nem a game a hibas.

Ok, elmagyarazom.  :-))
Nezd meg pl. a www.hwsw.hu letoltesek reszeben, hogy mennyi uj nvidai driver
jelent meg pl. ide'n. (30-40db...)
Nem azert adnak ki uj drivereket, mert nincs jobb dolguk... Hanem mert tele
vannak hibaval, vagy optimalizalnak rajtuk.
pl. 12.41-es drivernel regebbivel nem ajanljuk a swine-t, mert hibasak a
driverek. Es az ujabb driverek kozul meg csak azzal,
amire azt mondja az nvidia, na ez hivatalos driver. ( e's 1 honap mulva jon
1 ujabb, mert valamit elszurtak...).
Vannak olyan driver valtasok amikben 1 ma'r jol mukodo funkciot elszurnak,
mikozben mast javitottak. Eszreveszik, visszajavitjak...
(ezzel mas kartyagyartok is igy vannak, pl. Ati Radeon kartya drivereknel is
tipikus, a nagy hajtasban...)

E's ez igy megy folyamatosan... aztan a PC-s jatekos, meg csodalkozik miert
fagy/nem megy/akad/stb. a jatek... Nem mindegyik, csak azok amik eppen azt a
nem jol mukodo dolgot is szeretne'k hasznalni.

Voodoo drivereket meg nincs aki hivatalosan fejlessze. Nehany lelkes amator
nem hivatalos drivereket fejlesztget ugyan, valamiben segit is.( lasd a dune
hozzaszolast, hogy ott a nem hivatalos mittomen ki altal keszitett driverrel
megy), pa'rat probalgattunk mi is a Voodoo 5-tel is, ( mas uj jatekokkal is,
nem csak a Swine-nal!!!), ha't sikertelen kiserletek voltak.

>ha-ha. azert remelem a Doom3 meg a Quake4 elindul v3mal...

ha't elindulni lehet, hogy elindul...
biztos lesz valami min. reszletesseg:
Peldaul ilyesmire gondoltam:
- no walls
- no monsters
- no effects
:-))))

Jo ez csak viccelodes.... Azert kivancsi vagyok en is, 1. mennyi ido mulva
jon ki, 2. milyen min. hardveren.

sziasztok!
Kellemes telapozast mindenkinek!

Lala
Stormregion
+ - FS 2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mindenkinek!

Erdeklodnek, hogy a Flight Simulator 2000 egy 16 MB-os Banshee
kartyan hogyan muzsikalna? Egyebkent a konfiguraciom: C700-800
MHz, 310 MB RAM, 40 GB HDD.

Aki megunta mar ezt a jatekot, s meg szeretne szabadulni tole,
ugy arajanlat johet maganba.

  

-- 
Bye,

  Dori
+ - Jatekok halozatban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mindenkinek!


Napokon belul kabelTV-s internettel fogok rendelkezni :)
Ezt nem dicsekvesnek szantam, csak felemrult bennem a kerdes,
hogy leteznek-e olyan levelezolistak, "gyulekezohelyek", ahol
halozatban jatszani szandekozo jatekosok gyulnek ossze (pl. F1
GP3, Cossacks, NHL 2001, FIFA 2002, stb.).
  

-- 
Bye,

  Dori
+ - Re: civ3 army (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: civ3, army? ( 15 sor )
> Idopont: Tue Dec  4 12:33:49 CET 2001 JATEK #2025
> Nekem nagyon bejott ez a jatek szemely szerint, a regi szep idoket idezi.
> Orakat toltok el elotte es ujra meg ujra megszivom azokat a cuccokat
> amiket annak idejen is megszivtam :)) Viszont az army val meg nem tudtam
> mit kezdeni. Olvastam, hogy ossze lehet fogni vele egysegeket, de nem
> tudtam rajonni hogyan. Segitsetek leci, mert a Romaiak mindjart
> megfolytanak, pedig technologiailag semmibenyomom oket, de hat az a
> cavalry..... Meg egyebkent is en eleg bekes termeszetu vagyok....

1) Leader kell hozza
2) Ha van, akkor varosba viszed
3) Jobb egergombbal kivalasztod hogy form army
4) Egy betoltendo egysegnel megnyomod az "L" gombot (ez a 
seregbe tolti ot).

Tudnivalok:
Seregnek csak HP-je sok, egyebkent egysegek egyenkent 
tamadnak.
Sereg sebesseget mindig a benne levo leglassabb egyseg 
hatarozza meg.
Sereg kivalo hasznalata a vedekezesben van szerintem, ugyanis 
harom vedoegyseg feltoltesevel HP nagyon nagyra no + mivel 
varosban van, ezert minden korben sokat gyogyul.

Tamadashoz en inkabb agyu+tamado egyseg kombo-t hasznaltam.

Udv,

awender
+ - Re: Grafika nem minden??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado : Mr.Grey
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Re: SWINE es a 3ds jatekok terhoditasa ( 68 sor )
> Szerintem (es a profik tobbsege szerint is) a latvany nem elsodleges
> szempont. A legfontosabb az A.I. Ha az jol el van talalva, akkor fel
> siker.

A dolog igaz.... volt. Ha azonban a mai konkurenciaharcban vki 
kozepes grafikaval rendelkezo jatekkal jon ki, ugy ahogy van, 
elvaghatja magat. 

Kivetel a nagy nevvel rendelkezo jatekok, melyeket akkor is 
megszerez az ember, ha barmi rosszat mondanak rola. Pl: Quake, 
Doom, Unreal, Civilization, Heroes of Might and Magic etc.

Ha uj nevvel akarsz befutni, ahhoz bizony kell domboritani. Pl. Age 
of Empires utodainak ma mar nevuk van, de amikor megjelent, 
akkor bizony azert jatszottam vele, mert eletemben ilyen szep 
grafikaju RTS-t nem lattam.

Lass csodat, Age of Kings mar az akkori szinthez kepest 
szerintem kozepes grafikaval jelent meg, de a jatekot mar vitte a 
neve!

Udv,

awender
+ - Voodoo es kalandjatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

>A dehogy! A legpofatlanabb, hogy egy  Dimond Viper 4 MB-on nem indul
>el  a Quake 3 :)

Nekem egy <Figyelem> Voodoo 1-em van. Es vigan Quake3-aztam vele eleg sokat,
de max. 26- 30 Fps volt....
A jatekelmeny megvolt, mikor jatszottam vele havernal GF2 MX-en nem voltam
annyira elajulva, hogy igy mennyire jobb... Ez van... Vagy csak igenytelen
vagyok :)

>Kezdek belebonyolodni ebbe a Monkey Island sorozatba. :-) Volot ugye a MI1,
>az a MI2. Ezeknek nem tudom a cimet. Aztan a MI3, ez ugye a Curse of The
>Monkey Island. Aztan a Return to Monkey Island, ez lenne a 4. resz. Es
akkor
>az Escape from Monkey Island az 5. resz ugye?
MI1 : The Secret of Monkey Island
MI2 : LeChuck's Revenge
MI3 : The Curse of Monkey Island
MI4 : Escape from Monkey Island
MI5 : Barcsak lenne mar.....

>Huha. Mekkora a gepigenye? Kb. egy C2-es gépen, 256MB Ram-mal es
>MatroxG400-al elfut?
C1-464 V1, 256 MB Ram-mal a patch felrakasa utan egeszen jol futott...
Nem volt szepseges, de a szoveg, a hang mind karpotol. Igy is rendesen
atjott az a MI-erzet.

>Ja, meg azt szeretnem megkerdezni, hogy mennyire fontos a Monkey Island
>esetében, hogy az eslo resztol kezdve jatszd? Nekem megvan az 1, 2. Az 1
nem
>indul el. A 2 elindul, de eleg csunyacska. Szoval erdemes eloszor az eslo
>ket reszt is vegigjatszani mielott megvennem a tobbit?
Hat annyiban lehet fontos, hogy vannak visszautalasok, meg ujra elojonnek a
regi helyszinek szereplok, es ugy elvezetesebb, ha tenyleg vegigkoveted a
sorsukat.

Az 1 meginkabb csunyacska mint a 2.. Mindenesetre en elolrol kezdtem par
eve, s akkor is voltak mar grafikus csodak, de engem megfogott a hangulat
eleg rendesen. Ha aterzed, akkor mar mindegy, hogy milyen a grafika.

Udv
+ - Re: THAC0 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<2001. december 5. 19:40>
Hello!

>>1. a TACHO (remelem jol irtam) tulajdonsag mit definial?
> A THACO a To Hit AC 0 , azaz az az ertek, aminel nagyobbat
> (>=) dobnia kell a karakternek egy 20 oldalu kockaval, hogy
> eltalaljon egy 0-as AC-ju ellent. Nyilvan minel kisebb,
> annal jobb.

   Nem pontosan. Az (A)D&D -ben (az uj kiadasu 3E -ben mar nem!) az
adott karakter tamadasi kepesseget jelenti. Igen, minel kisebb, annal
jobb, de nem fole kell dobni. A rendes szabalyok szerint 20 oldaluval
kell dobni, hozzaadni a modositokat, stb, majd az egeszet _levonni_ a
THAC0 -bol. Ha az eredmeny kisebb, vagy egyenlo, mint a celpont AC -je,
akkor a tamadas sikeres volt, egyebkent nem.
   Amit irtal, az vegulis jo, csak szvsz maga a mukodese egy laikusnak
"nem jon le" belole... :)

/--- Greetz, Toth Peter / Petrus -----------------------------\
HP: http://member.rpg.hu/peterpg ------------------ (12.03.)--|
\-- http://member.rpg.hu/cu (Chaos Ultra Online) -- (12.04.)--/
:) -Az egyetlen baj a semmittevéssel, hogy sohasem tudod, mikor végeztél.
+ - LOD gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<2001. december 5. 19:25>
Udv!

   Nemregiben vettem egy D2:LoD -ot es van egy kis gondom vele:
rendszertelen idokozonkent lefagy, de csontra. Mind a D2, mind a LoD
eredeti, dobozos, bolti peldany, a D2 ugyanezen a gepen (K7-600, TNT2,
256 MB SD, Abit KA7-100, Diamond MX300 (Vortex2), W98HU) tokeletesen,
hibamentesen futott. A fent levo driverek: DX 8.0 (4.08.0400), VIA 4in1
1.32, Detonator 4.13.01.2183, Aureal 2048. A patch -ek 1.09 -ig fel
voltak rakva (a LoD alapbol 1.07 -et rak, de azzal is fagy). A fagyas
minden uzemmodban, minden felbontasban jelentkezik (van, amikor mar a
palya betoltesekor, van, hogy 2-3 ora jatek utan).
   Ami gyanus: a LoD a telepites vegen, az ellenorzes soran kozolte,
hogy vmelyik mpq fajl hibas, nem egyezik meg a CD -n levovel. Kezi
csekkolas utan kiderult, hogy minden (nem csak a LOD -e, hanem pl. a
Blood2 -e is, ugyanis az is hulyet kapott), kb. 200 meganal nagyobb fajl
CD -rol vinyora masolva veletlenszeru 5-10 darab bajtban 1-2 bitet
elter. Ilyen a regi D2 mpq -k tobbsege is. A CD -kkel, egy masik gepen,
tobbszori masolassal ujraellenorizve semmilyen hiba nem adodott.
   Oke, tudom, csereljek CD olvasot, de azert erdekelne, hogy
talalkozott-e valaki hasonloval.

/--- Greetz, Toth Peter / Petrus -----------------------------\
HP: http://member.rpg.hu/peterpg ------------------ (12.03.)--|
\-- http://member.rpg.hu/cu (Chaos Ultra Online) -- (12.04.)--/
:) -Arab mondja arabnak: fekete az arcod. (török közmondás)
+ - mindenki disznolkodik (hosszu) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<2001. december 5. 19:45>
Yo!

:
>> >Egyebkent nem lehet, hogy a S.W.I.N.E. nem tamogatja a kartyat?
>>
>> Ez sajnos a jatek allitolagos programozojanak a "valaszabol" kimaradt.
>> Valoszinuleg az lehet, hogy az emlitett jatek nem a DirectX -et
>> hasznalja, hanem valami uj engine -t keszitettek hozza, amely
>> valoszinuleg nem tokeletes...

   Hubazz... Az elozmenyek fenyeben (is) ez egy kicsit... hm... "eros"
volt... :)
   A  -fele levellel (#2024) 100% -ig
egyetertek!

>>> Na varj egy kicsit. A TNT2 csak par hettel fiatalabb mint a V3. Akkor az
>>> nem elavult? Hozzatennem, hogy a Voodoo3 3000 meg a TNT2 Ultraval is eleg
>>> jol allta a versenyt minden szempontbol, a Vantakat, M64 -eket (mert
>>> ezek is TNT2 -k!) meg mar nem is emlitem...

   Nem is kellett volna, mert azok alapbol gyengebbek meg egy alap TNT2
-nel is...

> Nem vetted eszre, hogy azert ott a mult ido...
> Az _elejen_ a V3 jobb es stabilabb driverekkel indult a hozomanyaban.

   Turost. Az elejen a 3dfx ceg meg sokkal nagyobb volt, mint a
feltorekvok, ergo, tudta penzelni a fejlesztoket, hogy vele
foglalkozzanak (ld. pl. manapsag az MS XBox -ot...), mig az nVidia, az
ATi, a Matrox es a tobbiek pedig gozerovel raalltak az izomra es a minel
szelesebb koru feature-integraciora. Mivel a 3dfx nem lepett (szvsz
biztak az erofolenyukben, nem gondoltak komolyan arra, hogy a gamerek uj
nemzedeke mar nem csak a teljesitmenyt, hanem a latvanyt is nezi),
elbukott.

> Csak szegenynek meghaltak a szulei, a gonosz NVidia mostoha nem
> torodott vele, hagyta lezulleni...

   Reszemrol szolva: jol tettek...

>> Ezek naaagyon fontos dolgok... Azert tart ott a jatekipar, ahol tart,
>> mert mindenki poligonszamokkal, szinmelyseggel es ujabbnal ujabb
>> efektusok tomkelegevel dobalozik eredeti otletek helyett...
>
>Ha't most hogy kinek mi mennyire eredeti arrol megint lehetne vitatkozni,
>meg hogy HOL is tart a jatekipar, de szerintem nem olyan rossz a
>helyzet.

   A SWINE -t meg nem lattam, de olvastam mar rola sokmindent (az
ujdonsagokrol szolo leirasokat is). Es itt, kivetelesen, MrGrey -jel ertek
egyet: az egyszeruen nem igaz, hogy a leirt speci effekteket
(pontosabban annak legalabb ketharmadat) a SWINE -ban lathatjuk eloszor.
Volt ugyanis egy masik RTS, ami mindezeket tudta, igaz, nem hardveres
1024x1024 -es texturakkal dolgozott, hanem csak szoftveres vektoros
poligonokkal, a terep pedig a'l-3D -s volt, de pl. az osszevissza billego
egysegek, szelfutta fust es hasonlo effektek leteztek benne. Na, ki
talalja ki, melyik jatek volt ez? (Szvsz konnyut kerdeztem, csak tobben
hajlamosak elfeledkezni rola manapsag. :)
   Szoval azt mondani, hogy a SWINE volt az elso mindenben, az azert
eros tulzas. :)

:
> Most hogy ilyen szepen korbe lett jarva a dolog, felmerult bennem par kerdes:
> Szabolcs irta, hogy a min. textura meret 1024x1024, ezert nem megy V1-3-on a
> jatek. Ez nagy joindulattal elfogadhato??? erv, de akkor nem ertem miert 32
> megas kartya min. hardver (szinten o irta, hogy a dobozon ez all), mivel mint
> kiderult sima 16 megas TNT-n is megy? Most akkor melyik indok a vakitas????

   Egyik sem. Irjam nagybetukkel, hatha erthetove valik? Inkabb megsem,
mert letiltanak :) Szoval: az nVidia cuccosok _tamogatjak_ ezeket a
texturakat (akar hardverbol, akar a driver szoftveres emulaciojaval),
mig a V3 _nem_, _fuggetlenul_ a memoriamerettol! Ertheto mar?

> Abban nem ertek egyet vele, hogy ha a jatekban lett volna kisebb felbontasu
> textura tamogatas, akkor milyen csunya lett volna, vilagpiac stb...  blabla..
.
> Azt hiszem abban egyet erthetunk, hogy a Quake3 nem csunya jatek. Megis
> elindul meg V1-en is. Pedig az csak 64x64-es texturakat kezel.
> Persze jobb 3D-s kartyan nagysagrenddel szebb, de legalabb V1-en is elindul.
> Valahogy csak megoldottak ezt a problemat az ID-nel...

   A Quake3 nem OpenGL / Glide -os csak? Ne keverjuk a szezont a
fazonnal...

> Elhiszem hogy sokkal egyszerubb egy bizonyos
> kartya tipusra fejleszteni, mint a kompatibilitasi gondokat megoldani.

   Szerintem erre szuletni kell, ilyen szintet nevelessel nem lehet
elerni... :) Bocs. :)

BlueBird:
> Udv mindenkinek!
> Nehany tucatnyi kapcsolodo hozzaszolast kovetoen a
> kovetkezok fogalmazodtak meg bennem:

   Ismet egy 100% -os egyetertesi indexu hozzaszolas. De hat ez nem is
meglepo egy regi ismerostol, ugye, Imre ba'? ;-) (Es meg azt mondod,
hogy nincs idod a belso forumokra; ej-ej, haszontalan... ;-)

   Vegul harom konkluzio:
   1. Habar "csak" egy TNT2 -om van, meg fogom nezni a jatekot.
   2. _Minden_ magyar jateknal ugyanez a vihar ki szokott torni
(legfeljebb mas okbol). Ellenberger most ez meg tobbszoros szoviccnek is
jo lett a #jatek -ra vonatkoztatva (gyk.: Stormregion = Viharsarok =
Be'ke's megye (illetve: "bi'ki's", hogy pontosak legyunk, ugye? :)
   3. Senkit sem allt szandekomban _szandekosan_ megserteni. Csak a
hianyos ismeretekre alapozott "nagyfrankok" szoktak kihozni a sodrombol.
   4. Mert harom a magyar igazsag es negyedik a raadas. :)

   "Keep smile! :-)"
                -WoD ellenes kirohanas vege egy Vampire forumon ;-)))

/--- Greetz, Toth Peter / Petrus -----------------------------\
HP: http://member.rpg.hu/peterpg ------------------ (12.03.)--|
\-- http://member.rpg.hu/cu (Chaos Ultra Online) -- (12.04.)--/
:) -Vannak különleges L-alakú takarók, amelyek az ágyon fekvő nőnek a
hónaljvonaláig érnek, viszont a mellette fekvő férfinak csak a derekáig.
+ - icewind dale (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a valaszokat!

Kozben tovabb nyomultam es a kriptak rejtelyet megoldottam 
(volt harc ezerrel). Pillanatnyilag egy templomban vagyok, 
ahol a heartstone gem-et hajkuraszom. Rengeteget benaztam 
mire rajottem, hogy a tolvaj nem csak latni kepes a 
csapdakat, hanem hatastalanitani is. :(((( Mindegy a 
tanulopenz.

A vagyonom kozben gyarapodott kb. 7000 petak, amit most meg 
tudnek venni azt mar nem erdemes, mert olyanokat (bracer AC 
8) talal(tam)ok. A +1 plate meg nem er ennyit.
Valaki emlitette az okos gazdalkodast. Mit ertesz alatta? 
Igy nem segitseg.
A sok kavicsnak van vmi. gyakorlati haszna vagy siman adjam 
el? 

A kiegeszitot talan karacsonyra megkapom?! (remelem olvassa 
a Jezuska...)
Utolag feltelepitheto? Ertem ezalatt, hogy nem kell elorol 
kezdenem a jatekot?

Tegnap megint haladtam egy keveset, most atleptem a masodik 
fejezetbe. A dragon eye's-ban vagyok. Ez ismet kemeny, ezek 
a szenya gyikok nagyokat utnek es mindenhonnan jonnek.

Mit jelent a "Lore" tulajdonsag? Szintlepesnel tudom 
befolyasolni, hogy a palladin milyen ability-t kapjon? A 
körönkéti támadások számát mi határozza meg egy karakternél?
Jól van, na! Ma  már nem kérdezek többet... 

franky
a lelkes kezdo
+ - Re: EA Sprts F1 2001 vs. Voodoo3 3000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
A JATEK 2025-ban irta :
>A fent emlitett EA F1 2001 jatekkal lenne a kovetkezo problemam:
>A gepembe egy voodoo3 3000 AGP kartya van, a gepre feltelepitettem a
>legfrissebb DirectX 8.1-et, valamit a 3dfx oldalan elerheto
>legfrisebb drivert a kartyahoz, amiben azt igerik, hogy ezzel tokeletesn fog
>menni DdirectX 8-cal.
>A jatek inditasakor megis azzal a hibauzenettel futok ossze, hogy nem talal a
>gepben DirectX 8 kompatibilis videokartyat.

A legutolso hivatalos! driver amit a 3dfx oldalarol le lehetett szedni az
1.07WHQL (2000.nov.) volt ami meg DX7-re lett fejlesztve.
"The DirectDraw portion of the drivers supports Direct3D
when using DirectX 7.0"
Esetleg nem segitene az f1-2001-hez kiadott patch?
Pl: innen is le lehet szedni. Datuma: 23-Nov-01 9683 Kb
Patches Sroll: http://www.patches-scrolls.de
Kozvetlen letoltesi cim:
http://chtserv.dlh.net/cgi-bin/dlp.cgi?lang=eng&sys=pc&file=f12001update.zip&r
ef=ps
Vagy nezz szet a hivatalos web lapon hatha van info a problemarol + mit javit
a patch? Ha ez sem segit, akkor ezt javaslom:
Az F1 2001-hez probald ki az RDO Booster fele drivert ami a kulonbozo V3
forumok szerint jo olyankor ha a progi dx8 kompatibilis kartyat hianyol.
Erdekes hogy a progik 99%-a nem problemazik ezen...
Szabolcs mint jatek fejleszto talan tudja ennek az okat, hogy ez driver,
directx vagy programozasi hiba.
Hogy hol talalod meg ? www.voodoofiles.com
itt nezz szet a 3dfx driver szekcioban.
Egy regebbi RDO Booster cim (nem tudom muxik-e meg):
http://electric_chaos.tripod.com/rdobooster/index.html

Mas,de valahol megis a temahoz tartozik:
Joggal felvetodhet a kerdes barkiben, hogy mi ez a nagy kavaras a Voodoo
driverekkel? Most akkor melyik driver a jo stb? Mindenki masra eskuszik:)
En peldaul a XPentor kiadasuakra :)))
A helyzet az, hogy mivel a 3dfx uj tulajdonosa (nvidia) nem hajlando drivert
kesziteni a 3dfx cuccosaihoz, nincs mas ut mint a kulonbozo voodoo fan
programozok altal elkeszitett un-official driver. Mivel a 100%-osan jo es
kompatibilis driverhez szukseges forraskod nem nyilvanos (nvidia suxxx!) ez
nem egyszeru munka. Meg hianyzik a csapatok mogul a tokeeros hatter is:(
A driverekert meg penzt kerni nem jarhato ut...
Tehat lehetnek kompatibilitasi problemak. Bar ez nagyon ritka!!!
De osszessegeben a kovetkezoknek jo a visszhangja:
XPentor, Omega, RDO Booster, X3dfxC

OmegaDrive's:
http://www.omegacorner.com
X3dfxCommunity:
http://www.pc-toolbox.com/x3dfxcommunity.html
XPentor:
http://www.geocities.com/xpentor/xpentor.html

Bocs az off topic-ert!


HJ

HIXEditor 1.14f

Elkuldve : listara, maganba
+ - Re.: voodoo3 vs. Swine [sereg@ludens.elte.hu] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali
 
>>par nap mulva lesz egy eve, hogy a draga nvidia megvette a 3dfx-et :(((
>>egyebkent nem igaz, hogy nincs driver, van nehany nem hivatalos a neten,
>>csak keresni kell.

Mivel en nem szeretem a diavetitest, ezert nem is keresek dirvert a V2semhez 

>>en ha veszek is valaha uj vidkartyat a v3 3000-em helyett, akkor is
>>megtartom a v3at. hogy miert? a glide miatt! meg lehet nezni gf2vel d3d  alat
t
>>az Unrealt vagy a Diablo2t... glide-dal "csoppet" jobb....

Ha lehetseges es nem zavar, akkor en is betennem a V2 egy Gf2 400MX fole, milve
l van amit az nem tud, ill. 
van/volt egy-ket game ami anno 3Dfx-es kartyat akart 

>>ld. Heroes2, Starcraft 256 szin. Unreal is jol nezett ki 16biten, erdekes  se
nki
>>se sirt 32bit utan.

Egyet ertek, en is UTzek a V2mmel es csoda (relative) szep  
>>akinek meg jobb kartyaja, gepe van, az ne ugasson le masokat, hanem  oruljon,
>>hogy lehetosege van hasznalni azokat az eszkozoket.
Egyet ertek
>>tisztelet nulla, mert biztos nem jaccott pl. p200ason szoftver modban  Unreal
t
>>anno...
>>(sot kesobb p200+voodoo2+64mbram nyomtam vegig a q3at hard modban...  hehhh,
>>volt nehany palya, ami kisfelbontasban is 6-7fpst repesztett :))))

Diavetitest nem szeretem mint mondtam. Cyrix200-n futott az NFS3 320x200, tudom
 mi csunya. Q3 elhiszem, 
hogy nagyon kafa stb, de az UT van olyan szep ha nem szebb ( mindenki maga itel
je meg), es redkivul zavar a 
szaggatas. Ha valami szaggat akkor inkabb hagyom. 

Jelenleg iP233, 64RAM +V2 van a gepemben, tehat a mai progik nagyreszevel nem t
udok jatszani ami zavar. 
Viszont meg jobban zavar, ha valaki a Celeron2-800 melle keptelen venni egy Gef
orce2MX400-t, hanem a 
szerncsetlen V3 vagy V2-t nyomatja alatta. Csodalkozik ha a Return to... Wolfst
ein nem indul el rendesen, vagy  
ha Max Payne 640x480-ban jatszhata.

Bar meg egy ideig nem lesz modomban kiprobalni a SWINE-t remelem mire lesz korr
ekt gepen a SWINE is 
lemegy 5ezerre es akkor megveszem.

AZ viszont engem is erdekelne, hogy mennyire oldhato meg egy Patch Vodoo (2-5)-
re??

Udv.: A'kos

UI.: Akiben nincs betyarbecsulet az szegyelje magat.
Magyar ember, magyar fejlesztesu jatekot vegyen meg. ( EA, Lucasarts stb mehet 
TDK-rol)
+ - Re: civ3, army? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem nagyon bejott ez a jatek szemely szerint, a regi szep idoket idezi.
>Orakat toltok el elotte es ujra meg ujra megszivom azokat a cuccokat
amiket
>annak idejen is megszivtam :))

Ird meg a tanulsagot, hatha tud valaki segiteni, vagy esetleg te segitesz.

>Viszont az army val meg nem tudtam mit kezdeni.
>Olvastam, hogy ossze lehet fogni vele egysegeket, de nem tudtam rajonni
>hogyan.
>Segitsetek leci, mert a Romaiak mindjart megfolytanak, pedig
technologiailag
>semmibenyomom oket, de hat az a cavalry.....
>Meg egyebkent is en eleg bekes termeszetu vagyok....

Eloszor kell egy elit egyseg, amelyik ha nyer, van esely arra, hogy egy
Great Leader nojon ki a csatamezon. Ezt a GL-t bekuldod egy varosba es
akkor ket uj gombot latsz a "parancsikonjai" kozott (pontosabban folott):
hurry production (teljesen mindegy holn tartasz a termelesben, befejezi,
amit eppen csinalsz, 1000 pajzsos csodat is nullarol!!!!) es build army.
Eloszor erdemes az armyt valasztani, mert ha az armyd nyer, akkor
megepitheted a Heroic Epic-et, amitol konnyebben jonnek a GL-ek, akikkel en
mar csodakat szoktam epiteni.

mikellos


HIXEditor 1.15beta6

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS