Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 1631
Copyright (C) HIX
2000-10-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: BG2 - szintlepes (mind)  27 sor     (cikkei)
2 BG2 kerdes (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Jagged Alliance 2 (mind)  8 sor     (cikkei)
4 GTA1 + Tuner (mind)  26 sor     (cikkei)
5 Airport Inc. vs. Airline Tycoon, Eastern Front II (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Prince 1 (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Re: BG2 - szintlepes (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Re: Airline Tycoon (mind)  17 sor     (cikkei)
9 F1GP3 (mind)  9 sor     (cikkei)
10 BG2 (mind)  29 sor     (cikkei)
11 German Dino Crisis (mind)  5 sor     (cikkei)
12 Re: BG2 - szintlepes (mind)  27 sor     (cikkei)
13 Re: Re:1D10 vagy 2D5 (mind)  23 sor     (cikkei)
14 20-as dobas es critical hit meg szornyAC (mind)  12 sor     (cikkei)
15 www.awender.hu (mind)  11 sor     (cikkei)
16 offtopic, de erdemes tudni rola (mind)  65 sor     (cikkei)
17 Re: BG2 - szintlepes (mind)  44 sor     (cikkei)
18 RE:F1GP3 patch (mind)  12 sor     (cikkei)
19 Savage3D + Imperium galactica 2. (mind)  20 sor     (cikkei)
20 PacMan Adventures in time (mind)  6 sor     (cikkei)
21 Taxi2 (mind)  9 sor     (cikkei)
22 RPG - BG (mind)  36 sor     (cikkei)
23 Hello! (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Re: *** HIX JATEK *** #1630 (mind)  21 sor     (cikkei)
25 THAC0, fegyverek sebzese, HP (mind)  44 sor     (cikkei)

+ - Re: BG2 - szintlepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> En ugyan ismerem az AD&D-t eleg jol, anno jaccottam is, de szembetalaltam
> magam egy jelenseggel, ami szerintem bug.
> Szintlepeskor az osszes karakterem 1-4 hp-t kap csak. pl. Muzzy, a 12-ik
> szintu fighter bejott a partyba 115 hp-vel, most 16-ik szintu es van neki 127
.
> ez atlag 3 hp/szint, es ez meg jonak mondhato. Egy monk karakter meg az utobb
i
> 3-4 szintlepeskor kizarloag 2 hp-t kapott, se tobbet, se kevesebbet.
> Olyan, mintha csak a constitutionbol adodo bonuszt adna meg szintlepesnel a
> hp-re.
> A karakterek tobbi statja jol modosul, csak ez nem.
Ez a 9-10. szint korul kezdodik, asszem a harcosok 2 maxhp-t kapnak
(max. ezenfelul meg 2-t, ha nagyon egeszsegesek), a varazslok 1-et,
stb. (lusta vagyok megnezni)

> 
> Ha jol remlik, akkor van egy szint, ami folott tenyleg fix hp-t kap a
> karakter, de az joval a 20. folott van, amennyire emlekszek, es azt a celt
Ez nem 20 felett van.

> szolgalta, hogy ne legyen mar tul sok hpja senkinek. De ez itt nem all fennt.
> 
> Elofordult ez massal is vagy csak en vagyok bugvadasz? :(

Udv: Gabor
+ - BG2 kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Szeretnem megszerezni rangeremnek a moondog szobrocskat, de seholse
talalom. A templomromot kitisztitottam, megoltem a fekete sarkanyt es
a "szobrot", Umar vedelmezoje lettem, majd megcsinaltam, amit kert az
erdo szelleme. Ha valaki megirna a megoldast, nagyon megkoszonnem.

Udv: Gabor
UI: Az utobbi 4 ev legjobb jateka a Baldur's Gate 2!
+ - Jagged Alliance 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Megkaptam kolcson a JA2-t. Milyen game? Billentyukiosztasok, leirasok,
megoldasok erdekelnenek.

Koszi

Timon
+ - GTA1 + Tuner (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali!

ha valakinek van kozuletek tunere, keressen meg maganban, legyen
szives! bar vegulis elmondhatom itt is :) meg szeretnem erdeklodni, ki
milyen programot hasznal a kepek lementesehez. vagy mindenki a
tunerhez
adottat alkalmazza? az enyemmel az a baj (allitolag ez a normalis),
hogy klikk a capture-re, es a proggy a kovetkezo csak a kovetkezo
kockat menti le.

koszi es bocs az offtopicert!

ja, allitolag a tescoban 2000 korul van grand theft auto! remelem,
mire kierek, meg lesz belole... valami 'ezt vedd meg!' cimu sorozat
resze, ketlem, hogy terkepek jarnak hozza, de legalabb meglenne.

-- 

Dohi [mailto: / ICQ UIN 18051934]

"The fireman is very magical. If you rub his helmet,
 he spits in your eye!"

http://web.externet.hu/sk    - Magyar Stephen King H.Q.
http://web.externet.hu/c64   - Magyar Commodore 64 H.Q.
http://web.externet.hu/sarah - Sarah Michelle Gellar Galeria
+ - Airport Inc. vs. Airline Tycoon, Eastern Front II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Elregelne valaki, hogy az Airport Inc. es az Airline Tycoon miben kulonbozik
egymastol?
Najo, belatom, ehhez az kell, hogy valaki mindket programot ismerje ... :))

Eastern Front II. :  CD Galaxis hirdeti uton-utfelen, valami ketezer
forintokert. Mas kerdes, hogy kapsz-e meg...

Minden jot

 Laci
+ - Prince 1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

Nem emlekszik valaki a fent emlitett jatekban hogyan kell menteni, illetve
visszatolteni jatekallast?
Esetleg meg is osztana velem a tudomanyat?
Nagyon megkoszonnem.

Minyu
+ - Re: BG2 - szintlepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<2000. október 31. 22:26>
Hi!

> Ha jol remlik, akkor van egy szint, ami folott tenyleg fix hp-t kap a
> karakter, de az joval a 20. folott van, amennyire emlekszek, es azt a celt
> szolgalta, hogy ne legyen mar tul sok hpja senkinek. De ez itt nem all fennt.

   Rosszul emlekszel, az a bizonyos szint bizony pontosan a 10. es nem a 20.

/--- Greetz, Toth Peter / Petrus ----------[ICQ: 83284680]----\
HP: http://rpg.rulez.org/member/peterpg (2K.10.31.) ----------|
\-- http://rpg.rulez.org/cu/ (Chaos Ultra Online) /-----------/
:) -Altató tabletta dobozán: Álmosságot okozhat.
+ - Re: Airline Tycoon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<2000. november 1. 0:19>
Szia!

>> Egyebkent tudja valaki, hogy mire jo a cukorka, meg az olaj?
> 
> Cukorka? Honnan van neked cukorkad?

   Azt hiszem, a boltos csajnál lehet venni. Meg senkinek sem kellett,
de a csapos tett egy megjegyzest, hogy valaki olyannak kell, akinek
"rossz a lehellete". (?)

   Amugy koszi a valaszokat!

/--- Greetz, Toth Peter / Petrus ----------[ICQ: 83284680]----\
HP: http://rpg.rulez.org/member/peterpg (2K.10.31.) ----------|
\-- http://rpg.rulez.org/cu/ (Chaos Ultra Online) /-----------/
:) -Működésképtelen elképzelése mindenkinek van. (Howe)
+ - F1GP3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valaki nem talalta volna meg a F1GP3 magyar elerhetoseget, akkor itt a
cim: http://emil.alarmix.org/gprix3/

                 @     @
=====oOO==(_)==OOo=====
Udv.: Zaphod
mailto:
"Ha egyszer az eletben a szemem ele kerulok, ugy
leutom magamat, hogy azt sem fogom tudni, mi utott belem."
+ - BG2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Jatekosok!

Gondoltam en is csatlakozom a Baldur-or kerdezokhoz. Hatha valaki
tudja a feleletet az en kerdesemre is...

(A konfigom (meg) egy pII400, 128M ram, Voodoo Banshee.)
Mar nagyon regen vartam a gamest, hogy kiprobalhaasam, es ezert eleg
sokkent ert az elso par kep a jatekban, amikor meglattam. A
karaktergeneralasnal is feltunhetett volna, de ott meg nem volt az
igazi "hiba", amikor vacakoltam, de el nem tudom kepzelni, hogy egy
jatek ilyen iszonyatosan szintelen legyen. De tenyleg. Olyan mintha 16
szinben nyomulnek. VAgy legalabbis egy massziv szurke szuron keresztul
neznem a games-t. Jatszik valaki kozuletek hasonlo konfigon (gondolom
a banshee a lenyeg)? Ha igen, akkor kuldhetne (elore megbeszélve
persze) egy screenshotot, hogy lassam csak en vagyok tul igenyes,v agy
a progi tud azert tobbet ennel (az elso resszel hasonlitva igenis kene
tudni, mert az szebb volt sokkal.

Ha szoftverben jatszom (3d egy nem 3d-s gamesban? na mind1), akkor
engedi buzeralni a szinmelyseget, ha 3d-s acc. beallitassal, akkor
csak a 32b-et engedi. Termeszetesen _semmi_ kulonbseget nem latok
koztuk, pedig nem vagyok vak...

Ha tudtok segiteni, azert elore is koszonet! Vagy legalabb
biztassatok. :)


Best regards,
 Simkin                          mailto:
+ - German Dino Crisis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali ho !
Ha meg van valakinek a Dino Crisis german valtozazta, akkor küldje mar el
nekem legyenszives a dino32.dll -t belöle.

Köszi !
+ - Re: BG2 - szintlepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: BG2 - szintlepes ( 20 sor )
> Szintlepeskor az osszes karakterem 1-4 hp-t kap csak. pl. Muzzy, a 12-ik
> szintu fighter bejott a partyba 115 hp-vel, most 16-ik szintu es van neki
> 127.
> ez atlag 3 hp/szint, es ez meg jonak mondhato. Egy monk karakter meg az
> utobbi
> 3-4 szintlepeskor kizarloag 2 hp-t kapott, se tobbet, se kevesebbet.
> Olyan, mintha csak a constitutionbol adodo bonuszt adna meg szintlepesnel
> a
> hp-re.

Nalam is ugyanez van. Nekem is feltunt a kis HP emelkedes. Szerintem 
ez BG jellemzo. A doksiban - most olvasom :))))) - azt irjak, hogy a 
jatek igenyei szerint egy-ket dolgot valtoztattak, hogy 
kiegyensulyozott legyen a game. 

Egyebkent a jatekot egy veleszuletett rendellenesseg miatt 
mozgasserult kollegajuk emlekenek szentelik, aki a jatek keszitese 
kozben halt meg. A srac grafikuskent dolgozott. Ritka az ilyesmi - 
marmint hogy adott embernek dedikaljanak egy ilyen kaliberu jatekot.

Udv,

	awender
+ - Re: Re:1D10 vagy 2D5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Austria]
> Temakor: Re:1D10 vagy 2D5 ( 13 sor )
> esik 1 es 10 koze (egyenletes eloszlas), mig a 2D5 eredmenye egy 2 es 10
> koze eso szam ahol a kozepertek a gyakoribb (a hat) mivel ez haranggorbe
> szerint oszlik meg. Nagy atlagban a 2D5 eredmenye nagyobb, de kissebb az
> esely a Critical Hit-re, de a Critical Miss-re is. Ez utan valaszd azt
> amelyik jobban tetszik...

Nem tudnad ezt grafikonban megrajzolni es jpg-ben felrakni vhova?

> A kinalt ar pedig nem mindig a neked (a karakternek) kedvezobb targynal
> a
> magasabb!

Ez igy van. PL. az adamantine golemet (ebbol az anyagbol keszulnek a 
dark drow-ok fegyverei) egy olyan buzogannyal vertem agyon, melynek 
ara 1500 arany. a 3000 koruli kard meg se sebezte 

Udv,

	awender
+ - 20-as dobas es critical hit meg szornyAC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A szornyek AC-jet honnan lehet tudni?

A 20-as dobas mindig talal. Viszont van sisakom, ami ved a critical 
hit ellen. Mazzy AC-je -8, es nagyon ritkan sebesul.

Egyebkent a BG2-ben is -10-tol +10-ig van az AC - elolvastam.

Udv,

	awender
+ - www.awender.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

weboldalam cime megvaltozott.

http://awender.fullnet.hu -rol
http://www.awender.hu -ra

Udv,

	awender
http://www.awender.hu
+ - offtopic, de erdemes tudni rola (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Kedves BArátaim és Mindenki! Kérem, továbbitsátok ezt a levelet
olyan
>>cimekre, ahova gondoljátok.
>>Mindenkit üdvözlök
>>Bikácsy

>>Bizonyára hallottátok, hogy a közlekedési miniszter Audija nem
messze
>>tőlünk széttrancsírozott egy trabit a benne ülő fiatal sráccal és
>>leánnyal egyetemben. A fiú 21 éves volt, a kisebbik fiam barátjának
>>öccse. Ifjú jegyespár.
>>Meghallgattam a hírt a Kossuthon, aztán megnéztem a TV2-n, az RTL-
en,
>>végül az M1-en.
>>Utána ma a kisebbik fiam beszélt az egyik volt osztálytársával, aki
ma
>>közlekedési rendőr és az esetnél helyszínelt.
>>A végső konklúzió megdöbbentő és elkeserítő!
>>Vagyis a tények:
>>A Trabant szabályosan haladt Boglár felől Fonyód felé. Hosszú
kocsisor
>>követte. Nem előzte meg senki, mert 60-as tábla és záróvonal védi a
>>kanyarodni szándékozót ezen a veszélyes szakaszon. Már több száz méter
>>óta lassított, kinnt volt az irányjelzője, balra szándékozott nagy ívben
>>lefordulni a hetesről, ott, a kereszteződésben, ahol a záróvonal véget
>>ér.
>>Az Audi irtózatos sebességgel végig előzte a gépkocsioszlopot A forduló
>>trabit telibe kapta. A 300! méteres féknyom alapján a zsaruk 165-180
>>km/órás ütközősebességet állapítottak meg. Az Audi 150 méteren maga
>>előtt tolta a roncsot, a két szerencsétlen összezúzva kizuhant a
>>roncsból a földre. Az Audi fejre állt. Működtek a légzsákok, a sofőr
>>némi karcolást szenvedett, sokkosan nyilatkozott a TV2-nek is, a
>>riporter kérdésére ő csak 130 km-es sebességet mondott. A miniszter
>>agyrázkódást szenvedett és eltört a jobb karja 3 helyen. Felesége az
>>arcán sérült könnyebben.
>>Kisvártatva megjött a mentőhelikopter, amely a minisztert és nejét tanúk
>>állítása szerint a helikopteres mentős tiltakozása ellenére, a miniszter
>>követelésére a Kútvölgyibe repítette. A csurgói lányt a mentős
>>követelésére végül mégis felvették és letették Kaposváron a kórházban,
>>ahol több műtéten esett át, állapota most is válságos. A rendőrök
>>szerint nem fog életben maradni.
>>
>>Jóval később megjött a mentőautó és az összezúzott fiút Marcaliba vitte,
>>ahol műtét közben meghalt.
>>
>>Közben a helyszínre ért Sinkovics ezredes, megyei közlekedési főzsaru. A
>>felvett helyszínelési jegyzőkönyveket begyűjtötte, zsebregyűrte és
>>minden sajtónak, tv-nek azt nyilatkozta, hogy a vizsgálat szerint a
>>trabantos szabálytalanul, irányjelző nélkül elébe fordult a
>>megkülönbeztető jelzéseit szabályosan használó, nyolcvan kilométernél
>>valamivel gyorsabban közlekedő Audinak.
>>Szemtanúk állítása szerint nem használt szirénát, csak a kék fény
>>villogott a tetején.
>>
>>Este a minisztérium sajtószóvivője a tv-knek azt nyilatkozta, hogy a
>>miniszter kifejezett kérése volt, hogy a trabantos párt vigyék
>>helikopterrel, de a mentősök az ő állapotukat ítélték súlyosabbnak!!!
>>
>>A tv2-ben és az RTL-en nyilatkozott egy óvatos, idősebb helybéli
>>szemtanú, aki kimondta, hogy szabályosan, irányjelzővel fordult a
>>trabant.
>>
>>Az éjjel ismeretlenek beverték az ablakait.

http://www.awender.hu
+ - Re: BG2 - szintlepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Hory!

H>En ugyan ismerem az AD&D-t eleg jol, anno jaccottam is, de szembetalaltam
H>magam egy jelenseggel, ami szerintem bug.
H>Szintlepeskor az osszes karakterem 1-4 hp-t kap csak. pl. Muzzy, a 12-ik
H>szintu fighter bejott a partyba 115 hp-vel, most 16-ik szintu es van neki 127
.
H>ez atlag 3 hp/szint, es ez meg jonak mondhato. Egy monk karakter meg az utobb
i
H>3-4 szintlepeskor kizarloag 2 hp-t kapott, se tobbet, se kevesebbet.
H>Olyan, mintha csak a constitutionbol adodo bonuszt adna meg szintlepesnel a
H>hp-re.
H>A karakterek tobbi statja jol modosul, csak ez nem.

H>Ha jol remlik, akkor van egy szint, ami folott tenyleg fix hp-t kap a
H>karakter, de az joval a 20. folott van, amennyire emlekszek, es azt a celt
H>szolgalta, hogy ne legyen mar tul sok hpja senkinek. De ez itt nem all fennt.

H>Elofordult ez massal is vagy csak en vagyok bugvadasz? :(

   Ez mindenkivel elofordul aki a masodik kiadas szabalyai szerint
  jatszik :) Legyen az eloben vagy szamitogepen. Ennek az az oka, hogy
  a karakterek fo kaszt szerint a 9, szintjuk utan  fixen emelik az
  eleterejuket az albbiak szerint.

    -harcos fokaszt: +3hp (warrior, paladin, ranger...)
    -pap fokaszt: +2hp (priest, druid...)
    -varazslo fokaszt: +1hp (wizard...)
    -tolvaj fokaszt: +2hp (thief, bard...)

   A 9. szint feletti hp osztasnal a magas egszsegbonuszuk mar nem
  jutnak szerephez.

   Koszonet Xazapornak es Mr.Henryinek a ThAC0-s temaban.
  
 Udv.: Ferro
 
 Ferro's Fantasy Picture gallery
 http://free.netlap.hu/ffpg 
 ICQ: 52910818

/* A ferfi szivehez, a mellkasan at vezet az ut. *\

The Bat 1.47 Halloween Edition
+ - RE:F1GP3 patch (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali
Van egy F1GP3 magyar weboldal es ott mindent megtalalsz ami csak kell.
A cim most nem ugrik be, de ha megnezed a HungarianTop1000. listajat a jatek
kategoriat, akkor ott ra fogsz talalni.

                   @    @
======oOO==(_)==OOo======
Udv. Zaphod
mailto:
ICQ:72986946
"Ha egyszer az eletben a szemem ele kerulok, ugy 
leutom magamat, hogy azt sem fogom tudni, mi utott belem."
+ - Savage3D + Imperium galactica 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy S3 Savage3D-m. Ki akartam probalni az Imperium Galactica 2-t, de
amikor elinditom mondjuk a kuldetest es elojonnek az ablakok, totalisan
lelassul. Kb 1-2 masodperc is eltelik valtozas nelkul. Az egernyilat is
ilyen lassan mozgatja (illetve nem mozgatja)... A zene folyamatosan megy,
azzal nincs gond... Az biztos, hogy nem egy szuperszonikus kartya, de azert
ennyire nem rossz..., Re-voltozni ugy 20-30fps-el lehet vele... Az alaplap
egy Gigabyte GA5AX, AMD K6-2 450MHz-es procival, 128MB RAM-mal, S3Savage3D
8MB-os videokartya a legujabb 6.13.28-as driverrel, magyar Win98SE van fenn
es DirectX 7.0a, a Dxinfo minden tesztje rendesen lefut.... Az S3Tweak
1.10-zel be lettek allitva a kartya 3D-s beallitasai (hogy a Re-volt a
leheto leggyorsabban fusson...).

Van valakinek valami otlete??? Melyik beallitast nem birja elviselni az
Imperium???

Zavo

Ui: Tenyleg, az Imperium-hoz nem kell openGL???
+ - PacMan Adventures in time (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jatszik valaki ezzel a jatekkal?

Koszi!

Tóth Péter
mailto:
+ - Taxi2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mit kell csinalni a course-pousuite palyan. Uldozom a fekete kocsit, ugratom
at az utbol kivagott hezagokat. Az utnak egyszercsak vege lesz. Itt leesek a
masik utra, es vege a jateknak. Fingom nincs mit mond a fazon. Tudna valaki
segiteni?

Koszi szepen!

Toth Peter
mailto:
+ - RPG - BG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!


> >Soha nem tudtam melyik a jobb fegyver. Tehat van mondjuk egy 1D10 kardom,
> >akkor az jobb, vagy rosszabb mint egy 2D5 kard? En a problemat mindig a
>
> Szoval aki leul egy ilyen jatekkal jaccani (vagy barmely mas
kalandjatekhoz)
> annak tudomasul kell venni,
> hogy eleg eroteljesen kotodik a valodi szerepjatekhoz.

Azért én inkább úgy fogalmaznék, hogy egy valódi szerepjáték
szabályrendszeréhez kötodik.  (Mert ezeknek az RPG-knek ugye nem sok köze
van a rendes szerepjátékhoz. No offense)

> Picit tenyleg erdemes olvasgatni a TFM-et :)))
> De azert valaszolok:
> D10 azt jelenti, hogy dobsz 10 oldalu kockaval (tudom kepzavar, mert a
kocka
> 6 oldalu asszem). Es ez a sebzes.
> Tehat 1D10-  egy 10 oldalu kocka, 2D5 - 2 otoldalu kocka osszege
(eccerubben
> 10/2:)))))
> That a sebzes elso esetben 1-10 mig a masik 2-10, tehat melyik a jobb?
> :))))

Na, egy kis kiegészítés. Ahogy valaki megjegyezte, a dobások valószínusége
is más. A 2d5-nél nagyobb a valószínusége a "középso" értékeknek, míg a
d10-nél minden érték valószínusége egyenlo.

Bye!
Paladin

www.extra.hu/paladin | Acel Robert
                2000.07.11. | Pecs
              ICQ 1428208 | 30/993-0720
+ - Hello! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

BG sebzes:

 1D10 - ami azt jelenti, hogy a tiz oldalu kockaval dobsz 1et tehat a 
sebzese 1-10-ig lehet.
 2D5 - ami azt jelenti, hogy az ot oldalu kockaval dobsz 2tot tehat a 
fegyver sebzese 2-10-ig.

Tehat a 2D5 nagyobb sebzes okoz ha a minimalis sebzest nezzuk.


--
Alex

------------------------------------
A windows olyan stabil, mint a pszihopata tomeggyilkos elmeje!
+ - Re: *** HIX JATEK *** #1630 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi all es a weder !

Ezt irta a weder a Jatekban:
>Szerintem csak RFM volt, de sokat segitett, mert nem gondoltam, hogy
>a kezikonyvet ranyomjak a CD-re. Egyebkent forditja vki mar? Mert ha
>nem, esetleg elkezdem.
azutan jott ez.
>Utobbinal igy lehet pancelt hasznalni. A ket
>kard proficiency-je sem ugyanaz szerintem.

Szerintem, jobb lenne ha nem kezdened a forditast, ugy sem ertene senki.
:-)

please regard this a constructive criticism

bye

Mikulas

-- 
Sent through GMX FreeMail - http://www.gmx.net
+ - THAC0, fegyverek sebzese, HP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A thac0-hoz meg annyi tartozik, hogy a 20-as dobas nem feltetlenul dupla
sebzest jelent, elofordulhat, hogy csak 20-assal lehet az ellenfelet
eltalalni. Szoval a 20 mindig talal, az 1 sosem.

A fegyverek sebzesenel nincs komoly matematika. Egy 1D10-es dobasnal
ugyebar 10% az esely , hogy 1-et, 2-t, ... dobsz. 2D5 eseten mar mas a
helyzet, mert ugyebar 5*5=25 kulonbozo dobas lehet (tekintsunk el attol,
hogy a ket kocka ugyanolyan). 2-t csak 1 modon lehet dobni (1+1), ennek az
eselye igy 4%. 10-et hasonloan. 3-at 2 modon, 4-et mar 3, 5-ot 4 modon,
6-ot 5 modon, 7-et 4, 8-at 3, 9-et 2 modon. Magyarul 2:4%, 3:8%, 4:12%,
5:16%, 6:20%, 7:16%, 8:12%, 9:8%, 10:4%. Ha most a d10 es a 2d5 varhato
erteket nezzuk, akkor d10-nel ez 5.5, 2d5-nel pedig 6 (ha jol szamoltam).
Ez alapjan lehet csak osszehasonlitani a ket sebzest. A critical hit es a
critical miss semmifele kapcsolatban nincs a sebzessel, mivel az masik
dobas !

Sokkal lenyegesebb szerintem, hogy hany kezes egy fegyver, es milyen
meretu ellenfelekre hogyan sebez. Peldaul egy long sword 1d8-as vagy
1d12-es sebzesu az ellenfel meretetol fuggoen. Van olyan fegyver (pl.
broad sword), amit lehet 1, ill. 2-kezi modban is hasznalni, utobbi
esetben nagyobb a sebzes, de nem lehet PAJZSOT hasznalni, nem pedig
PANCELT, mint azt awender irta. A specialis fegyverek egesz mas lapra
tartoznak. A vorpal blade peldaul "csak" +3-as, de 19-es es 20-as dobasnal
lefejezi a human size ellenfeleket. Drow-k ellen igen kellemes tud
lenni... A fegyverek sebessege is szamit, ez a kor elejen torteno
kezdemenyezeshez (1d10) jon hozza, az alapjan dol el, ki mikor jon. Minel
jobb egy fegyver magikus bonusa, annal jobb a sebessege is, amugy
altalanossagban minel kisebb a fegyver, annal gyorsabban jon a forgatoja.

A HP a 9-ik szintig no ugy, hogy egy kockadobas (magus 1d4, tolvaj 1d6,
pap 1d8, harcos 1d10) + constitution bonus (harcosoknal!). 9-es szint
folott mar fix a valtozas (1,2,3), itt constitution bonus sincs.

Az AD&D 2nd edition-ben mar egy 10-ik szintu karakter is eleg taposnak
szamit, a meselok nem is igen szeretik a magas osztalyu karaktereket, mert
nagyon brutal harcokat tudnak vivni, es az egesz jatek nem a harcrol szol,
legalabbis nem erre talaltak ki.

Remelem, a leirtak eleg reszletesek voltak (es pontosak is, bar par eve
jatszottam utoljara AD&D-t). Udvozlettel:

  Geller Sandor             

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS